Hos ingeniørvirksomhed i Nordborg banker et hjerte for elektriske løsninger til store og små køretøjer
Tirsdag 1. april 2025 kl: 13:08
Af: Redaktionen
Det begyndte med elektriske kraftudtag, som kunne drive noget hydraulisk - for eksempel en komprimator til skraldebiler således, at lastbilens motor udelukkende skulle bruges til fremdrift. Batterierne kunne oplades natten over, og man sparede så miljøet for udledning af partikler. Siden har batteriteknologien også kunne erstatte selve motoren til batteridrift, og her har firmaet Banke ApS fundet en fantastisk, men nok - desværre - tidsbegrænset niche
Interesserede kan læse hele historien i Magasinet Bus 3 - 2025 her:
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Lange ventetider på tillaldelser presser transportvirksomheder
- Færge blev blæst ud af kurs - og ind på en sandbanke
- Pakkebud fik frarøvet knallert
- Tip-trailer har plads til 61,5 kubikmeter i kassen
- Billund har forbindelse med fast forbindelse mellem Danmark og Tyskland
- Færgehavn skifter ejer
- Tre franske er sendt til Vejbæk ved Padborg
- Solceller på taget kan levere energi og CO2-reduktioner andre steder
- Vognmand kørte to kærrer hjem til Køge
- - Det vil batte på fremkommelighed og klimaaftryk
- Universalværksted i Holstebro er blevet center for eftermarkedsdele
- Elektrisk lastbil fra Sverige rækker 600 kilometer og lader op på 40 minutter
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |