RENAULT TRUCKS OM EL-VAREBIL MED ØGET RÆKKEVIDDE:
Renault Trucks Master Z.E. kommer i begyndelsen af næste år med en batterikapacitet på 52 kWh, hvilket er en øgning fra 33 kWh i den nuværende elektriske Master. Med den øgede batterikapacitet er rækkevidden blevet øget, så den elektriske vare bil er blevet endnu mere ideel til kørsel i byernes centrum og i byområder, hvor der kan være støjmæssige begrænsninger
Derudover har Renault Trucks med den nye Master Z.E. gjort det muligt for chauffører at arbejde endnu mere let og sikkert i byområder. Det elektriske køretøj er eksempelvis udstyret med bakkameraer og blindvinkelspejl. Renault Trucks Master Z.E. leveres desuden med elektronisk advarselslyd, der ved hastigheder på under 30 km/t advarer fodgængere om, at det elektriske køretøj nærmer sig.
Renault Trucks Electric Master fås i tre modeller - varevogn, chassis og platformchassis - og i otte versioner (tre længder og to højder) med en garanti på chassiset i to år eller 100.000 kilometer og en batterigaranti på otte år eller 160.000 kilometer.
Renault Trucks Master Z.E. er en del af Renault Trucks’ udvalg af fuldelektriske lastbiler, som ud over den elektriske Master omfatter en 16-tons D Z.E., en 19-tons D Wide Z.E. og en 26 tons D Wide Z.E.
Red Edition er Renault Trucks' erhvervskøretøjer
Ligesom dieselversionen markedsføres den elektriske Master under navnet Red Edition, der er et eksklusivt varemærke for Renault Trucks' erhvervskøretøjer, som er udstyret med specialudstyr.
Gennem Red Edition stiller Renault Trucks sin lastvognsekspertise og sit store forhandler- og servicenetværk til rådighed for sine erhvervskunder. Her tilbydes kunderne garanti for service, der er skræddersyet til behovet for professionelle erhvervskunder, herunder eksperter i vedligeholdelse og reparation af alle typer lastbiler, hurtig afhentning af køretøjer på udvidede tidspunkter, der passer til chaufførens tidsplaner, en 24/7 assistance service samt et køretøj, hvis kundens varebil er ude af drift.
Tekniske data for Renault Trucks Master Z.E.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Bilister i el-biler vælger færgen over Kattegat
- De første batteritog må køre på danske skinner
- Fem 13-liters tilpassede lastbilmotorer driver indlandsfragtskib
- Samarbejde kommer på sporet med direkte tog til Berlin og Prag
- Dansk og spansk selskab tilbyder en elektrisk pakke med lastbiler og opladning på abonnement
- Transportvirksomhed syd for Aarhus har fået depotopladning
- Nyt selskab skal gøre opladning nemmere og billigere
- Transportvirksomhed i Kolding investerer i elektriske lastbiler
- Ubrugte midler flyttes til en anden pulje
- Ladeinfrastruktur til Østbanen på Sjælland får 83 millioner i tilskud
- Chiptuning af lastbiler udløste fængselsstraf
- Færgebatterier kan bruges som energilager på land
Skriv din kommentar:
Det er et køretøj perfekt tilpasset last-mile leverancer i byerne
Torsdag 18. november 2021 kl: 16:38
Af: RedaktionenRenault Trucks Master Z.E. kommer i begyndelsen af næste år med en batterikapacitet på 52 kWh, hvilket er en øgning fra 33 kWh i den nuværende elektriske Master. Med den øgede batterikapacitet er rækkevidden blevet øget, så den elektriske vare bil er blevet endnu mere ideel til kørsel i byernes centrum og i byområder, hvor der kan være støjmæssige begrænsninger
Derudover har Renault Trucks med den nye Master Z.E. gjort det muligt for chauffører at arbejde endnu mere let og sikkert i byområder. Det elektriske køretøj er eksempelvis udstyret med bakkameraer og blindvinkelspejl. Renault Trucks Master Z.E. leveres desuden med elektronisk advarselslyd, der ved hastigheder på under 30 km/t advarer fodgængere om, at det elektriske køretøj nærmer sig.
Renault Trucks Electric Master fås i tre modeller - varevogn, chassis og platformchassis - og i otte versioner (tre længder og to højder) med en garanti på chassiset i to år eller 100.000 kilometer og en batterigaranti på otte år eller 160.000 kilometer.
Renault Trucks Master Z.E. er en del af Renault Trucks’ udvalg af fuldelektriske lastbiler, som ud over den elektriske Master omfatter en 16-tons D Z.E., en 19-tons D Wide Z.E. og en 26 tons D Wide Z.E.
Red Edition er Renault Trucks' erhvervskøretøjer
Ligesom dieselversionen markedsføres den elektriske Master under navnet Red Edition, der er et eksklusivt varemærke for Renault Trucks' erhvervskøretøjer, som er udstyret med specialudstyr.
Gennem Red Edition stiller Renault Trucks sin lastvognsekspertise og sit store forhandler- og servicenetværk til rådighed for sine erhvervskunder. Her tilbydes kunderne garanti for service, der er skræddersyet til behovet for professionelle erhvervskunder, herunder eksperter i vedligeholdelse og reparation af alle typer lastbiler, hurtig afhentning af køretøjer på udvidede tidspunkter, der passer til chaufførens tidsplaner, en 24/7 assistance service samt et køretøj, hvis kundens varebil er ude af drift.
Tekniske data for Renault Trucks Master Z.E.
- Totalvægt: 3.1 t og 3.5 t
- Elektriske motorer med 57 kW
- Maksimalt frejningsmoment: 225 Nm
- Maksimal hastighed: 100 km/t
- Batterilagring: 52 kWh lithium-ion batterier
- WLTP Bykørsel rækkevidde: 244 km
- Rækkevidde: op til 190 km
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Bilister i el-biler vælger færgen over Kattegat
- De første batteritog må køre på danske skinner
- Fem 13-liters tilpassede lastbilmotorer driver indlandsfragtskib
- Samarbejde kommer på sporet med direkte tog til Berlin og Prag
- Dansk og spansk selskab tilbyder en elektrisk pakke med lastbiler og opladning på abonnement
- Transportvirksomhed syd for Aarhus har fået depotopladning
- Nyt selskab skal gøre opladning nemmere og billigere
- Transportvirksomhed i Kolding investerer i elektriske lastbiler
- Ubrugte midler flyttes til en anden pulje
- Ladeinfrastruktur til Østbanen på Sjælland får 83 millioner i tilskud
- Chiptuning af lastbiler udløste fængselsstraf
- Færgebatterier kan bruges som energilager på land
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |