TYSK LASTBILPRODUCENT OM NYE MODELLER I EUROPA:

Fremtidens tunge transport skal som alt andet køre mod CO2-neutralitet. Den tyske producent af lastbiler - Mercedes-Benz Trucks - har lagt en strategi, der peger på, at mere end hver anden lastbil fra den tyske producent være et nul-emission-køretøj i 2030. Senest i 2039 skal det være helt slut med diesel og andre fossile brændstoffer for alle nye modeller i Europa
Mercedes-Benz satser på el- og brintteknologi, som både sikrer 100 procent lokalt emissionsfri drift, minimal støj, stor trækkraft og mulighed for lang rækkevidde og hurtig optankning. Den øverste chef for Mercedes-Benz Trucks, Karin Rådström, der tidligere har været ansat i svenske Scania, er overbevist om, at begge teknologier er nødvendige for at kunne udfase de fossile brændstoffer.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
Skriv din kommentar:
Senest i 2039 er det slut med diesel og andre fossile brændstoffer
Onsdag 29. september 2021 kl: 12:49
Af: Redaktionen
Fremtidens tunge transport skal som alt andet køre mod CO2-neutralitet. Den tyske producent af lastbiler - Mercedes-Benz Trucks - har lagt en strategi, der peger på, at mere end hver anden lastbil fra den tyske producent være et nul-emission-køretøj i 2030. Senest i 2039 skal det være helt slut med diesel og andre fossile brændstoffer for alle nye modeller i Europa
Mercedes-Benz satser på el- og brintteknologi, som både sikrer 100 procent lokalt emissionsfri drift, minimal støj, stor trækkraft og mulighed for lang rækkevidde og hurtig optankning. Den øverste chef for Mercedes-Benz Trucks, Karin Rådström, der tidligere har været ansat i svenske Scania, er overbevist om, at begge teknologier er nødvendige for at kunne udfase de fossile brændstoffer.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)



