Klik venligst



Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Containerskib har ændret kurs

Mandag 29. marts 2021 kl: 10:14
Af: Jesper Christensen

Natten til mandag lykkedes det at få trukket så meget i det 400 meter lange containerskib »Ever Given«, at dets agterende ikke længere ligger mod den vestre side af kanalen. Tirsdag i sidste uge var skibet på vej nordpå gennem Suez-kanalen. Omkring 19 kilometer nord for Suez kom skibet ud af kurs - angiveligt på grund af kraftige vindstød og sandstorm - og ramte den østre side af kanalen, der er en af verdens vigtigeste sejlruter


Uheldet i Suez-kanalen har betydet, at flere hunderede skibe ligger og venter i Rødehavet og i Middelhavet.


Situationen i Suez-kanalen er mandag morgen den, at »Ever Given« er blevet trukket så meget fri, at det ikke længere ligger med agterenden mod den vestre side af kanalen, og at skibets stævn også er kommet fri af den østre bred. Skibet er dog ikke helt fri endnu. Det ligger stadig med sin styrbords side mod den østre bred.


Omkring skibet kunne vi her på transportnyhederne.dk via web-siden Vesselfinder.com tælle 16 slæbebåde omkring skibet.


Hvornår »Ever Given« er trukket væk fra stedet var mandag formiddag ikke afklaret. Det var heller ikke afklaret, om skibet skal tilbage til Suez, eller mod nord til Bittersøen, hvor det ikke vil ligge i vejen for den øvrige skibstrafik, mens det bliver undersøgt for eventuelle skader.


Selskabet, der driver kanalen mellem Det Røde Hav og Middelhavet - Suez Canal Authority - oplyser mandag, at man ved næste højvande, der vil nå to meter, vil fortsætte operationen. Håbet og forventningen er, at det vil lykkes at få skibet ud midt på kanalen og så derfra få det videre.








Klik venligst

© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Sveriges største containerhavn får ny direkte forbindelse til Asien
- Martin industrivirksomhed har fået ny ejer og nyt navn
- Fem 13-liters tilpassede lastbilmotorer driver indlandsfragtskib
- Flere tog med færgerne over Øresund
- Færgebatterier kan bruges som energilager på land
- Danmarks største rederikoncern har fået en bøde på 10 millioner kroner i fusionssag
- Havneselskab får kapitalfond som medejer
- Øresundslinjen har overtrådt sit tilsagn til Konkurrencerådet
- Brancheorganisation på energiområdet får ny politisk chef
- Hybrid ro/ro-færge til Det Irske Hav bliver testet i Kina
- Rute mellem Esbjerg og England startede for 150 år siden
- Dansk tankskib skal teste moderne sejl

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst