85 procent af arbejdet på kanal-skib er færdigt
Fredag 22. januar 2021 kl: 13:52
Af: Redaktionen
(Foto: DFDS)
Den danske rederi-koncern, DFDS, er ved at få bygget en ny ro/pax-færge på Avic Shipyard i Weihai i Kina værft. Ro/pax-færgen »Côte D'Opale« skal sejle på rederiets rute over Den Engelske Kanal
Arbejdet med at bygge færgen startede i maj 2019 - og i maj i år ventes det, at færgen er klar til at blive afprøvet til søs.
»Côte D'Opale«, der får plads til 1.000 passagerer, er 214 meter lang og bliver dermed ifølge DFDS den længste færge på Den Engelske Kanal.
Den nye ro/pax-færge vil som typen angiver både sejle med passagerer og fragt.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
- Danske havne sætter containerrekord
- Special-rederi overtager to SOV-skibe
- Havn ansætter vicedirektør i Trafikstyrelsen som midlertidig direktør
- Havnebestyrelse vil have ny direktørprofil - direktør forlader sin stilling
- Antallet af færgepassagerer, der sejler elektrisk, vil blive fordoblet de kommende år
- To tredjedele anser teknologi for at være afgørende for vækst
- Havneselskab vinder global bæredygtighedspris for krydstogtterminaler
- Svensk færgerederi ser lysere tider forude
- Lov om krigsforsikring er rettidig omhu
- Ny el-færge får længere ophold på værft i Svendborg
- Rederiorganisation indgår aftale om at styrke det civile forsvar
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)




