85 procent af arbejdet på kanal-skib er færdigt
Fredag 22. januar 2021 kl: 13:52
Af: Redaktionen
(Foto: DFDS)
Den danske rederi-koncern, DFDS, er ved at få bygget en ny ro/pax-færge på Avic Shipyard i Weihai i Kina værft. Ro/pax-færgen »Côte D'Opale« skal sejle på rederiets rute over Den Engelske Kanal
Arbejdet med at bygge færgen startede i maj 2019 - og i maj i år ventes det, at færgen er klar til at blive afprøvet til søs.
»Côte D'Opale«, der får plads til 1.000 passagerer, er 214 meter lang og bliver dermed ifølge DFDS den længste færge på Den Engelske Kanal.
Den nye ro/pax-færge vil som typen angiver både sejle med passagerer og fragt.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Varebil som chassis med førekabine er elektrisk fra bunden
- To ud af tre tunge lastbiler er svenske
- Bestanden af lastbiler over 16 ton voksede i oktober
- Tyskland vil støtte import af dansk brint
- Fire-akslet trækker kan løfte ret meget ret højt
- EU-Parlamentet har vedtaget forenklinger
- Antallet er kørt frem med 2,6 procent
- Rederi åbner direkte rute mellem Marokko og Nordeuropa
- Tip-trailer kan rumme 37 kubikmeter jord - og andet løst læsset
- Hillerød får motorvej helt til Tulstrup nordvest for byen
- Oktober bød på lidt flere konkurser
- Færgerute over Øresund sætter tredie elektriske færge i drift
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





