Klik venligst

Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Dansk og tysk firma skal sikre sejladsen ved tunnel-byggeri

Onsdag 12. august 2020 kl: 12:59
Share  


Af: Redaktionen

Dansk og tysk firma skal sikre sejladsen ved tunnel-byggeri
Et af vagtskibene, som Northern Offshore Services A/S stiller op med i for bindelse med sikring af sejladsen gennem Femern Bælt.

Et dansk og et tysk firma skal sikre sejladsen gennem Femern Bælt, mens Femern-tunnelen bygges. De to virksomheder, der skal arbejde tæt sammen med de danske og tyske myndigheder, leverer to vagtskibe og mandskab som en del af et marint overvågningssystem, som under byggeriet af Femern-tunnelen vil overvåge skibstrafikken i Femern Bælt

Systemet består foruden vagtskibene af et fælles dansk-tysk døgnbemandet VTS-center (Vessel Traffic Service) i Travemünde i Tyskland. 


- Vi har stort fokus på sikkerheden til søs under byggeriet af Femern-tunnelen. Femern Bælt er et stærkt trafikeret farvand, og vi har gode erfaringer med denne type systemer, som også blev benyttet under byggeriet af Øresundsforbindelsen, siger Pedro da Silva Jørgensen, der er kontraktdirektør i Femern A/S. 


Under hele anlægsfasen vil to vagtskibe fungere som myndighedernes forlængede arm, hvis et skib kommer for tæt på byggeaktiviteterne i Femern Bælt. 


VTS-centeret vil være bemandet af repræsentanter for både de danske og tyske søfartsmyndigheder, der skiftevis vil holde øje med trafikken fra centeret og sejle med vagtskibene. 


Femern A/S har indgået kontrakt med det danske selskab Northern Offshore Services A/S i Kastrup, der skal stå for leverancen af vagtskibene og et tilsynsskib til bygherren. 


- Vi er taknemmelige for at være blive valgt til dette projekt. Dette er et godt eksempel på, at vores skibe og besætning præsterer godt, og at vi skal fortsætte dette gode arbejde. Vi ser frem til at påbegynde dette nye projekt i samarbejde med Femern A/S, siger David Kristensson, der er bestyrelsesformand for Northern Offshore Services A/S. 


Det tyske selskab EMS Maritime Offshore GmbH i Emden vil stå for det mandskab, der skal agere som bindeled mellem de tyske myndigheder og vagtskibene. 


- Vi er glade for som tysk virksomhed at bidrage til konstruktionen af så stort og innovativt et projekt som Femern-forbindelsen. Trafiktilsynet i anlægsfasen er et vigtigt element i at sikre sejladssikkerheden i farvandet og et godt samarbejde mellem Tyskland og Danmark. Vores erfarne søfartseksperter står klar til at varetage denne ansvarsfulde opgave, siger Knut Gerdes, der er administrerende direktør, EMS Maritime Offshore GmbH. 


De tilsvarende danske myndighedsrepræsentanter ansættes af Søværnet. 


Femern Bælt-tunnelen bliver 18 kilometer lang og verdens længste sænketunnel. Byggepladsen ved Rødbyhavn er den største i Nordeuropa, og tunnelen bliver det hidtil største anlægsprojekt i Danmark.






Klik venligst

© Copyright 2020 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Norsk færgerederi vil effektivisere - og skærer i medarbejderstaben
- Ny færgerute giver kortere vej til Sassnitz i Tyskland
- Færgerederi betaler corona-støtte tilbage
- Genstartshold kommer med anbefalingerne til at genstarte dansk eksport
- Havn har mere end vand under skibene
- Tysk transport- og logistik-koncern får ny mand i Danmark
- Containertransportør ændrer i ledelsen
- Der er fortsat problemer med at få skiftet besætning på skibe
- Transportkoncern gør containertransport sporbar
- Færgerederierne genvælger formand
- Migranter på Mærsk-skib er kommet i land i Italien
- Ropax-færge sætter kurs mod dok i Frederikshavn

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst