Tre rederier skal levere øget færgekapacitet - hvis...
Onsdag 2. januar 2019 kl: 12:27
Af: Jesper ChristensenI slutningen af marts træder Storbritannien ud af EU-samarbejdet. Hvis Storbritannien ikke godkender den indgåede aftale om, hvordan blandt andet samhandlen fremover skal ske, vil det eksempelvis betyde toldbehandling af alle lastbiler, der skal ind og ud af Storbritannien - og det vil øge behovet for færgekapacitet
Derfor har det britiske transportministerium indgået aftaler med tre rederier - danske DFDS, franske Brittany Ferries og britiske Seaborne Freight - om at de skal levere yderligere færgekapacitet, hvis Storbritannien vælger exit-udgangen fra EU-ssamarbejdet uden en aftale 29. marts.
Lastbilchauffører, der før EU åbnede det indre marked, og som har været med færgerne til og fra Storbritannien, kan sikkert huske, at toldbehandling i eksempelvis Dover kunne være en langvarig affære - og at der er begrænset plads i havnen.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Producent af malkeudstyr holder styr på kompleks logistik med hjælp fra logistik-rådgiver
- Rederi åbner direkte rute mellem Marokko og Nordeuropa
- Færgerute over Øresund sætter tredie elektriske færge i drift
- Rapport fortæller om kvinder som sømænd
- Rederikoncern melder om afdæmpet udvikling
- Transportministeren inviterer til ø-topmøde
- Danskbaseret transportkoncern er ny olympisk logistik- og transportpartner
- Britisk rederi-koncern udvider kapaciteten til og fra Tilbury øst for London
- Omsætningen steg hos dansk rederikoncern
- Ny EU-aftale om CO2-beregning er en god nyhed
- Rederikoncern vil skære sine omkostninger ned med 300 millioner kroner
- Øresundshavn tester rengøringsrobot til containere
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)




