Klik venligst



Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Banedanmark lukker strækningen mellem Lunderskov og Esbjerg for el-tog

Onsdag 30. maj 2018 kl: 12:49
Af: Redaktionen

En fejl på de hjul, hvor køreledningerne kører over, er årsag til, at ledningerne en gang i mellem falder ned. Fejlen betyder, at Banedanmark har indstillet kørslen med el-tog på strækningen mellem Lunderskov og Esbjerg, der fornyligt blev elektrificeret. Tyske Siemens, der er leverandør, mener sammen med Banedanmark, at der ikke er fare for, at de øvrige køreledninger falder ned af sig selv. Derfor kan strækningen stadig betjenes med dieseltog

Det fejlbehæftede hjul er det, som køreledningerne er spundet over på to forskellige ruller for at kunne udvide sig og trække sig sammen afhængig af temperaturen. Siemens, som sammen med Aarsleff har kontrakten på at elektrificere en række banestrækninger herhjemme, oplyser i følge ing.dk, at “fikseringen af bæretovet på det såkaldte tension wheel har revet sig løs”.


Ifølge Siemens skyldes det, at hjulene har været samlet forkert på fabrikken. For at rette op på fejlen skal over 300 tension wheels tages ned og kontrolleres for at sikre, at de er monteret korrekt. Er de det, kan de umiddelbart monteres igen, er de ikke, skal fejlen rettes først.


Der vi tage et stykke tid at rette fejlene, så det blive sandsynligvis først efter sommerferien, at der atter køre el-tog på den nyligt elektrificerede strækning mellem Lunderskov og Esbjerg.


Banedanmark betragter det som en garantisag og forventer, at Siemens tager de økonomiske konsekvenser på sin kappe.










Klik venligst

© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Kvinde gik på skinnerne - og blev ramt af et tog
- Dansk jernbaneentreprenør skal bygge overhalingsspor i København
- Virksomheder skal betale 100 millioner kroner
- DSB kan blive infrastrukturforvalter på S-banen
- - Så langt er vi nået på et halvt år
- Jernbaneprojekter får tilført ekstra midler
- 44 meter lang maskine fjerner revner i skinnerne i Vendsyssel
- Baneanlægget i Aarhus blive digitalt
- Sidste etape af sporfornyelse på sjællandsk hovedstrækning går i gang
- Nye togvogne er godkendt og må køre over grænsen
- Sporarbejde mellem Fredericia og Padborg bliver afsluttet i løbet af efteråret
- Bus påkørte jernbanebom

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst