ARBEJDSGIVER ORGANISATION OM FINANSLOV MED FORTSAT KRAV OM VAREBILSTILLADELSER:
Efter langt og stærkt pres transportorganisationerne på landtransportområdet har efterårets forhandlinger om Finanslov 2025 betydet, at transportminister Thomas Danielsens (V) idé om at fjerne kravet om tilladelse til godstransport med varebiler er blevet fjernet
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Transportministeriet har prioriteret sin indsats under Danmarks EU-formandskab
- Mindre transportvirksomhed er efter kort tid endt i skifteretten
- Mølle har fået ny fire-akslet tip-trailer til korn og foderstoffer
- Fredag 20. juni 2025 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- I maj var der 86.300 fuldtidsledige
- Ledigheden i maj var uændret i forhold til april
- Havneselskab og tøjkoncern arbejder med mindre CO2-belastning
- Nye elektriske og lette varebiler er udviklet til alle typer bytrafik
- Lille by på Sydsjælland var centrum for varebilkontrol
- Dynamisk styring på lastbiler bliver opgraderet til gavn for trafiksikkerheden
- Lastbilcenter skifter ejer
- Danmarks største containerhavn håndterede 30 procent flere containere i maj
Skriv din kommentar:
- Det er utrolig positivt
Fredag 22. november 2024 kl: 11:40
Af: RedaktionenEfter langt og stærkt pres transportorganisationerne på landtransportområdet har efterårets forhandlinger om Finanslov 2025 betydet, at transportminister Thomas Danielsens (V) idé om at fjerne kravet om tilladelse til godstransport med varebiler er blevet fjernet
- Det er utrolig positivt, at et flertal i Folketinget har valgt at lytte til vores indvendinger, så vi bevarer en regel, der er med til at sikre ordnede vilkår og lige konkurrence for godskørsel med varebiler. Samtidig viser sagen, at det kan betale sig at forfølge en sag helt til slut, siger Lars William Wesch, der er branchedirektør i arbejdsgiverorganisationen ATL, der organiserer en del af de danske vognmænd.
I lang tid så det ud til, at Thomas Danielsen ville holde fast i sin idé om at fjerne kravet. Det skulle være en del af Transportministeriets bidrag til SVM-Regeringens ønske om at skære 1.000 årsværk.
I forhandlingesforløbet har ATL og DI Transport sammen med andre organisationer på landtransportområdet gjort store indvendinger og været i dialog med både SVM-Regeringen og opposition.
Konkret betyder beslutningen, at kravene om varebilstilladelser kommer til at bestå som hidtil - og at Transportministeriet skærer 55 årsværk mod oprindeligt 58 årsværk. SVM-Regeringens plan var at skære samlet 1.000 årsværk i centraladministrationen.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Transportministeriet har prioriteret sin indsats under Danmarks EU-formandskab
- Mindre transportvirksomhed er efter kort tid endt i skifteretten
- Mølle har fået ny fire-akslet tip-trailer til korn og foderstoffer
- Fredag 20. juni 2025 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- I maj var der 86.300 fuldtidsledige
- Ledigheden i maj var uændret i forhold til april
- Havneselskab og tøjkoncern arbejder med mindre CO2-belastning
- Nye elektriske og lette varebiler er udviklet til alle typer bytrafik
- Lille by på Sydsjælland var centrum for varebilkontrol
- Dynamisk styring på lastbiler bliver opgraderet til gavn for trafiksikkerheden
- Lastbilcenter skifter ejer
- Danmarks største containerhavn håndterede 30 procent flere containere i maj
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |