Klik venligst



Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      
DANSK ERHVERV OM LOVFORSLAG:

Godt med højere hastigheder til tung trafik

Torsdag 14. marts 2019 kl: 12:14
Af: Redaktionen

VLAK-Regeringen og Dansk Folkeparti foreslår at hæve fartgrænsen for lastbiler og tung trafik fra 70 til 80 km/t på landevej og motortrafikvej. Argumentet er, at en højere fartgrænse vil gøre transporttiden kortere for erhvervslivet og dermed understøtte væksten

- Regeringen og Dansk Folkepartis forslag er godt for erhvervslivet og for væksten. Det sparer tid og dermed penge for erhvervslivet, at varer og komponenter til produktion nu kan komme hurtigere frem, og det er vi naturligvis glade for i Dansk Erhverv, siger fagchef for transport og infrastruktur i Dansk Erhverv, Jesper Højte Stenbæk.


- I Dansk Erhverv mener vi desuden, at trafiksikkerheden bliver bedre, når man hæver hastighederne for lastbiler og vogntog, fordi hastighederne bliver mere ens for al trafik. Det betyder, at man i højere grad undgår hasarderede overhalinger og pludselige opbremsninger, som kan give køer og uro i trafikken, siger han og peger på, at moderne lastbiler er blevet langt bedre til at manøvrere og bremse, så det, der i gamle dage var argumentet for lavere hastigheder til tung trafik, holder ikke længere.






Klik venligst

© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Lastbilforhandler ændrer sin organisation for at styrke fokus på kunderne
- Elektriske lastbiler fra Vestsverige runder 250 millioner kilometer
- Dansk rederi sælger 23 år gammelt skib og indsætter et lidt større på Middelhavnsrute
- Stort færgerederi køber Østersøens nordligste færgerute med CO2-neutral drift
- Prisen for udlandsbreve falder til 46 kroner
- Flytteforretning på Fyn er endt i Skifteretten
- Transportvirksomhed på Djursland er gået konkurs
- Speditør i Glostrup er endt i skifteretten
- Dansk produceret brint er kørt til Tyskland med tankvogn
- Produktchef kommer fra lastvognsværksted i Odense
- Transportvirksomhed skifter til én lastbilleverandør
- Ny fire-akslet forvogn med kran og wirehejs skal køre med tre-akslet kære

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst