Dansk rederikoncern tilbyder intermodal forbindelse mellem Sverige og Tyrkiet
Mandag 10. september 2018 kl: 10:27
Af: RedaktionenVed at forbinde det eksisterende netværk i Nordeuropa med nye ruter i Sydeuropa og Middelhavet tilbyder danske DFDS nu godstransport fra nord til syd - og omvendt
DFDS fremhæver, at alle ruter og terminaler i forbindelsen er under rederikoncernens kontrol. Med setup’et kan DFDS sikre operationel tilpsning og reduceret lead-time på mindst én dag sammenlignet med alternative løsninger
Den nye intermodale transportløsning tilbyder transport på Göteborg - Gent - Trieste - Pendik/Ambarli/Mersin-ruten. Der vil også blive stop i Patras i Grækenland.
DFDS vil benytte Bettembourg i Luxembourg som kontinentalt hub for internationale forbindelser gennem et samarbejde med CLF. Trailere bliver sendt fra Bettembourg til Gent med lastbiler. En anden mulighed med bane er under udvikling.
DFDS tilbyder følgende intermodale forbindelser:
- Göteborg - Gent - Trieste (transit tid 4 dage)
- Göteborg - Gent - Trieste - Pendik (transittid 7 dage)
- Göteborg - Gent - Trieste - Ambarli (transittid 8 dage)
- Göteborg - Gent - Trieste - Mersin (transittid 9 dage)
- Göteborg - Gent - Trieste - Patras (transittid 5 dage)
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Brugte bilbatterier kan bruges i lang tid
- Vognmand i Bording har fået ny tre-akslet lastbil med stjerne
- Fredag åbner energiselskab fire nye ladepladser for elektriske lastbiler
- Transportvirksomhed lægger sag an mod TV-station
- Fejl i teknikken viser bødesystemets kompleksitet
- Tysk lastbilproducent har valgt dansk virksomhed som ladeplatform
- Ni uberettigede vejafgiftsbøder er blevet annulleret
- Transportfond støtter 26 projekter
- Vejforening får midlertidig sekretariatschef
- Lov åbner for motorvejsanlæg i Midtjylland
- Hollandsk distributionsbil er blevet hædret i Irland
- Vognmand i Nordsjælland har fået ny tre-akslet forvogn med wirehejs
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





