Erstatningsfærge får plads i Ystad
Torsdag 31. oktober 2019 kl: 13:29
Af: RedaktionenBornholmslinjen og Ystad Havn er blevet enige om en ombygning af Færgeleje 5 i Ystad Havn. Dermed bliver det først i det nye år muligt for den bornholmske erstatningsfærge »Povl Anker« at lægge til i færgelejet, der ellers bliver brugt af hurtigfærgerne
En ombygning af hurtigfærgelejet i Ystad Havn vil fra midten af januar 2020 gøre det muligt for Bornholms erstatningsfærge »Povl Anker« at lægge til i Ystad. Aftalen mellem Bornholmslinjen og Ystad Havn sikrer, at trafikken med »Povl Anker« ikke er afhængig af de andre færgelejer i Ystad Havn.
En afklaring af mulighederne for, at erstatningsfærger kan lægge til i Ystad uafhængigt af de øvrige færger, har stået højt på dagsordenen hos Bornholmslinjen og Ystad Havn siden Molslinjen overtog færgebetjeningen af Bornholm.
- Når vejret viser tænder, bliver det nu muligt for os at omlægge færgerne, så vi kan lave det bedst mulige trafikprogram. Det giver et væsentligt løft til færgebetjeningen af Bornholm, siger Bornholmslinjens administrerende direktør, Carsten Jensen.
De to polske rederier Polferries og Unity Line sejler dagligt på ruten Ystad-Swinoujscie. Deres færger lå i det eneste andet færgeleje, som »Povl Anker« i teorien kunne bruge, og det betød, at bornholmerfærgen sjældent kunne anløbe Ystad før efter klokken 14.00, hvor de to andre færger havde forladt havnen. Derfor koncentrerede Ystad Havn og Bornholmslinjen sig om færgeleje 5 som bedste mulighed.
- Ombygningen af færgelejet giver os friheden til for eksempel at sætte Povl Anker ind som første morgenafgang, hvis det er sådan, vi hjælper flest bornholmere, siger Carsten Jensen.
Det praktiske arbejde med ombygningen af færgeleje 5 i Ystad begynder i slutningen af november og forventes afsluttet således, at »Povl Anker« kan anløbe Ystad Havn fra midten af januar 2020.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)



