Bæredygtige trafikvalg er i fokus på Trafik-dag i Odense
Tirsdag 11. juni 2019 kl: 12:06
Af: RedaktionenLørdag 15. juni mellem klokken 11 og 16 inviterer Odense Kommune og en række samarbejdspartnere til Bæredygtig Trafik-dag i Flakhaven i Odense. Dagen skal sætte fokus på mere bæredygtige trafikvalg til gavn for miljøet og for fremkommeligheden
Baggrunden for at sætte fokus på trafikvalgene er, at Odense vokser og flere skal kunne komme rundt i Odense på en måde, der fungerer i det daglige, og som understøtter et sundt og bæredygtigt valg. Målet er, at gøre sunde transportformer til et nemmere valg for flere, så udledningen af CO2 og skadelige partikler i luften kommer ned.
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Olie udgør over halvdelen af energiforbruget i 17 brancher
- Transportministeren har fundet penge til busruter
- Konklusioner om EU's strategi for den maritime industri er blevet godkendt
- Rederiorganisation hilser konklusioner fra EU-ministre velkomne
- Brugte bilbatterier kan sikre kritiske funktioner i butikker og aflaste elnettet
- Samarbejde mellem lastbilleverandør og uddannelsescenter skal styrke driftsøkonomien
- Transportvirksomhed i det nordlige Sverige har købt 105 batteri-elektriske lastbiler
- Lastbilforhandler har åbnet for 400 kW ladeanlæg til tunge køretøjer
- Netløsning kan løfte elektrificering et skridt frem
- Lastbilproducent vil investere 70 millioner euro i fransk fabrik
- Grundlaget for den nye regering har stærke maritime aftryk
- Ny regering vil gøre det gratis for unge at køre med bus og tog
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





