Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Nyt distributionscenter i Greve har fået sin første nye lejer

Fredag 24. maj 2019 kl: 10:29
Share  


Af: Redaktionen

Nyt distributionscenter i Greve har fået sin første nye lejer
Interdans datterselskab K.W.Bruun Logistik er ved at flytte hele lageret af bilreservedele fra Hedehusene til det nye distributionscenter på Kildebrøndevej i Greve.

Interdan flytter som den første lejer ind i Greves nye distributionscenter, der ligger i kommunens nye erhvervsområde ud til motorvejen i den nye erhvervskile mellem Køge Bugt motorvejen og jernbanen mellem København og Ringsted. Den nye lejer er Interdan, som er Danmarks andenstørste bilimportør

Interdan er gået i gang med at rykke hele sit lager ind i et moderne højlager i Greve Distribution Center (GDC), som stadig er under opførelse. På sigt vil Interdan få op mod 10-12 naboer i det nye erhvervslejemål, hvilket administrerende direktør i K.W.Bruun Logistik Jesper Rasmussen ser frem til.


Interdans datterselskab K.W.Bruun Logistik er som den første lejer i GDC i gang med at forberede sig på at samle sit store lager af bilreservedele til Peugeot, Mitsubishi, Citroën, Opel og DS i den nye bygning, som den belgiske udvikler MG Real Estate opfører på den 230.000 kvadratmeter store grund. Her får Interdans datterselskab 13.600 kvadratmeter lager at boltre sig på. Der installeres blandt andet toenhalv kilometer reoler på lageret til opbevaring af dæk.


- Vi er slet ikke faldet på plads endnu. Vi er under stort tidspres. Men vi glæder os til at få det hele gjort klar. Det er en fornøjelse at se det her sted vokse, og vi kommer til at sætte pris på den gode infrastruktur og lokalerne, der er meget bedre, end det vi kommer fra, siger Jesper Rasmussen, der er administrerende direktør i Interdans datterselskab K.W.Bruun Logistik, som i praksis er dem, der kommer til at bebo det nye lejemål. 


Han forventer, at flytningen til de nye lagerfaciliteter vil gavne forretningen: 


- Vi kan hurtigere modtage biler fra Frankrig og Tyskland og levere reservedele til vores forhandlere i Københavnsområdet og det øvrige Danmark, fordi placeringen i Greve er meget bedre end i Hedehusene, siger han.


Nyt lager bliver arbejdsplads for 40-50 medarbejdere
Jesper Rasmussen oplyser, at virksomheden får brug for nye ufaglærte medarbejdere til lageret. Han regner med, at det nye sted bliver arbejdsplads for op til 50 medarbejdere. Derfor er han åben over for at tage et møde med Greve Kommunes Jobcenter til efteråret for at drøfte muligheden for at rekruttere ledige borgere fra Greve. 


- Markedet er rigtig godt, og det kører godt for os. Derfor har vi lige ansat 10 medarbejdere, og vi skal bruge flere. Det kræver ingen uddannelse at have job på vores lager. Men det er vigtigt at få nogle medarbejdere, der kan tage fra og møde kl. 7.00 om morgenen. Vi får nok brug for 15 nye medarbejdere. Efter sommerferien er det oplagt at tales ved igen, når vores lager er flyttet hertil, siger Jesper Rasmussen.  


Greves borgmester Pernille Beckmann forventer, at GDC bliver et stort aktiv for udviklingen af Greve som centrum for transport- og logistikerhverv.  


- Vi får sat Greve på landkortet som ’et hot spot’ for transport- og logistikvirksomheder. Meget tyder på, at vi får frigivet et større areal til erhverv i området tæt ved GDC takket være den såkaldte ’Fingerplan 2019’. Det er et stort aktiv for os, da vi mangler ledig jord til erhverv, siger Pernille Beckmann.  










Klik venligst

© Copyright 2019 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Vognmand i Vindinge har fået en kold kasse
- Efter otte måneder er der kommet godt 14 millioner i kassen
- Tyskland mangler mellem 35.000 og 40.000 p-pladser til lastbiler
- Tyske lastbiler bliver mindre og mindre miljøbelastende
- Transportvirksomhed inviterer til fyraftensmøde om nye Incoterms 2020
- Ny fleksibel servicekontrakt tilpasser sig kilometertallet
- Transportkoncern rationaliserer efter opkøb
- Den fireakslede medbringer gods og truck
- Støjskærmen blev billigere - og dermed længere
- Brolejer skal renoveres
- Brande-vognmand kan køre hjem med en brand-ny trailer
- Et britisk farvel til EU uden aftale giver massive problemer

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst