Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Færgerederi skære miljøbelastningen yderligere ned

Fredag 26. januar 2018 kl: 12:57
Share  


Af: Redaktionen

I slutningen af sidste år tog Scandlines et HASYTEC Ultralyd DBP-system i brug på hybridfærge M/F Berlin. Det dansk-tyske rederi forbedrer dermed sit miljøregnskab yderligere og fastholder sin position, når det gælder om at gennemføre miljøvenlige tiltag

Hele havvandskølesystemet på Scandlines-færgen M/F Berlin er blevet udstyret med HASYTEC Dynamic Biofilm Protection System, og søsterskibet M/F Copenhagen er ved at få installeret et tilsvarende system. HASYTEC’s ultralydsbaserede anti-fouling-system har været på markedet siden 2016 og bruges med stor succes i forskellige skibstyper og industrier. I 2017 modtog HASYTEC priserne Environmental Performance Award og Maritime Innovator Award for det innovative system.


De to færger på strækningen Gedser-Rostock er verdens største hybridfærger. Med installationen af systemet på færgerne følger Scandlines op på sin egen miljøstrategi. Systemet sikrer en optimeret drift af færgernes bokskølere i sommerperioden, hvor havvandet er varmt, og færgerne skal sejle hurtigere på grund af et øget antal kunder om bord. Foruden øget driftssikkerhed vil der også være mindre vedligehold af bokskølerne, og det har yderligere en positiv effekt på miljøet.


- Traditionelle ICAF-anlæg afgiver tungmetallet kobber til havvandet. Ved brug af vores DBP-system bliver disse anlæg overflødige, forklarer Andreas Hoffmann, der er Managing Director for HASYTEC Group.


- Vi hilser kombinationen af driftsmæssige fordele og positive indvirkninger på miljøet velkommen. Særligt den konsekvente forbedring af vores færgers miljøpræstation er en vigtig brik i Scandlines’ miljøstrategi, siger Anette Ustrup Svendsen, der er Head of Corporate Communications hos Scandlines. 


Hybridfærgerne M/F Berlin og M/F Copenhagen, der kombinerer traditionel dieseldrift med elektrisk batteridrift, blev indsat på ruten Gedser-Rostock i 2016. Færgerne har plads til 1.300 passagerer og 460 personbiler eller 96 lastbiler. Siden færgerne blev taget i brug, har de sørget for tocifrede vækstrater på ruten.




Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Kampen om det europæiske transporterhvervs fremtid er i fuld gang
- Politikerne skal vælges næste år
- - Der er stadigt sværere at skaffe kvalificeret arbejdskraft
- Iveco Daily blev Årets Varebil
- Finalisterne er klar til Årets Transportvirksomhed
- Vognmandsorganisation roser Færdselsstyrelsen i sag om særtransporter
- Færdselsstyrelsen har udsendt et notat om særtransport af vandretliggende gods
- Så er Vestfyn Trækker i gang
- Transportkoncern i Esbjerg kom ud af 2017 med underskud
- Fond deler igen penge ud
- Rejsegilde på Hirtshals Havn blev markeret med borgmesterord
- Mekaniker er blevet salgskonsulent hos Scania

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst