Klik venligst

Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Sydtrafik har haft succes med skærpet fokus på passagerne

Torsdag 26. november 2015 kl: 10:24
Af: Redaktionen

Satsningen på kunderne virker for Sydtrafik. Den overordnede tilfredshed med de busture, som Sydtrafik står for, er steget. Det viser en rundspørge fra analysebureauet Wilke. Bureaulet har spurgt kunderne hos Sydtrafik om deres overordnede tilfredshed. 89 procent svarer, at de enten er tilfredse eller meget tilfredse

Sydtrafik har haft succes med skærpet fokus på passagerne
Andelen af kunder, som svarer meget tilfredse er også vokset. I 2013 svarede én ud af fem, at de var meget tilfredse. I 2015 er det 2 ud af 5. Samtidig voksede den samlede andel af tilfredse kunder med 1 procent fra 88 til 89 procent.
 

Resultatet glæder bestyrelsesformanden for Sydtrafik, Jesper Frost Rasmussen.


- Vi har valgt at gå målrettet efter en stigning på én procent i andelen af tilfredse passagerer, og det indfrier vi i år. Det er en god udvikling, som vi skal arbejde for fortsætter, siger han.
 

To ud af fem anbefaler Sydtrafik til andre
Undersøgelsen peger også på, at 44 procent positivt ville anbefale Sydtrafik til andre. Et tal, som ganske vist er faldet siden 2014, men dog alligevel er højt for kollektiv trafik. Kunderne er mest tilfredse med chaufførernes kørsel, chaufførernes kundeservice og den udvendige rengøring af busserne.
 

- Det er de områder, hvor vi har mennesker involveret, hvor vi klarer os bedst. Vi har haft fokus på forbedringer af de områder, og derfor er det glædeligt. En stor del af æren for det gode resultat tilfalder chaufførerne, siger Lars Berg, der er direktør for Sydtrafik.


Kunderne er fortsat i fokus

Sydtrafik har generelt rettet fokus mod kundernes oplevelse af Sydtrafik, og resultatet er frugten af det arbejde.
 

- Vi har de seneste år været tættere i kontakt med vores kunder, blandt andet ved indførelsen af rejsekortet, og det fokus fortsætter fremadrettet. Det er nærliggende at tro, at det er stærkt medvirkende til det gode resultat, siger Lars Berg.


Kundefokus: Bedre info om bus
En af måderne til fortsat fokus på kunderne er realtidssystemer, som med en GPS i alle busser viser, hvor alle busser er henne. De indikerer på passagerens smartphone eller via strategisk placerede infotavler, hvis der er forsinkelser.
 

Det forventer Sydtrafik yderligere vil forbedre oplevelsen af at være kunde. 


Fakta om undersøgelsen
  • 1.049 passagerer er blevet spurgt af analysebureauet Wilke i ugerne 38-40 i 2015
  • Analysebureauet Wilke har gennemført undersøgelsen for Sydtrafik i 2013, 2014 og 2015
  • Alle undersøgelserne ligger tilgængelige på Sydtrafiks hjemmeside, sydtrafik.dk




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Rederikoncern fragtede mere gods og flere passagerer i april
- DSB kørte med flere passagerer i første kvartal
- Politiet undersøger mulig pirattaxi
- Batteri-elektriske flexbiler får flere lademuligheder i Odense
- Politiet efterlyser fire mænd for røverier og tyverier i pirattaxier
- Landets veje lægger asfalt til mange køer
- En tredie færge over Øresund sejler mod en elektrisk fremtid
- Tysk busmagasin fik ledbusser linet op til test
- I 1920-erne kom Ford TT som bus i ministeriel modvind
- Taxi-sammenslutning har vendt underskud til overskud
- Fem-års jubilæum med gratis transport var tiltrækkende
- Truckstop ved Horsens har fået synshal

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst