Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Kinesisk værft leverer svensk ro/pax-skib til dansk rederi

Mandag 17. maj 2021 kl: 17:00
Af: Jesper Christensen

Kinesisk værft leverer svensk ro/pax-skib til dansk rederi

Det kinesiske værft China Merchants Jinling Shipyard i Weihai i det nordøstlige Kina har leveret ro/pax-skibet »Côte d'Opale« til svenske Stena RoRo seks uger tidligere en planlagt. Skibet, der er det femte ud af i alt ni E-Flexer ro/pax-skibe, som Stena RoRo har bestilt hos det kinesiske værft, er overdraget til danske DFDS, som har langtidschartret skibet, der nu er på sin jomfrurejse til sin fremtidige arbejdsplads på ruten Dove-Calais over Den Engelske Kanal

»Côte d'Opale«, der er 214 meter lang og dermed det længste ro/pax på Den Engelske Kanal, ventes indsat i løbet af sommeren. Den vil fungere som en dag-færge, som i stedet for kahytter har ekstra store områder med aktiviteter og plads til passagerer. »Côte d'Opale« har plads til 160 biler og 1.000 passagerer.


Skibet er både for og agter særligt designet til kaj-forholdene i de to havne og er også forsynet med en tredie bov-propel for at lette de mange daglige manøvre i havnene.


Ud over de ni bestilte ro/pax-skibe har Stena RoRo option på yderligere ro/pax-skibe af E-Flexer-typen.


Om Stena E-Flexer:

  • Stena E-Flexer skibene kombinerer gods- og passagertransport og er grundlæggende større en dagens standardfærger.
  • Stena E-Flexer ligger i forreste linie, når det gælder god brændstoføkonomi, udslip og ydeevne


Om »Côte d'Opale«:

  • Længde: 214,5 meter

  • Dybgang: 6,4 meter
  • Bredde: 27,8 m meter

  • Kapacitet: 3.100 lane meter + 120 cars, 1.000 passagerer

Oversigt over bestilte Stena E-Flexer hos China Merchants Jinling Shipyard:
  • Stena Line (indsat mellem Holyhead og Dublin tidligt i 2020)
  • Stena Line (indsat mellem Belfast og Liverpool i 2020)
  • Brittany Ferries (langtidscharter på rute mellem Storbritannien og Spanien)
  • Stena Line (indsat mellem Belfast og Liverpool i 2021)
  • DFDS (langtidscharter på rute mellem Dover og Calais - leveret i 2021)
  • Brittany Ferries med LNG-operation (llangtidscharter på rute mellem Storbritannien og Spanien - ventes leveret i november 2021)
  • Stena Line (extended version, leveres i 2022)
  • Brittany Ferries med LNG-operation (llangtidscharter på rute mellem Storbritannien og Spanien - ventes leveret i 2023)



Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Transportvirksomhed i Roskilde er endt i skifteretten
- Chaufførmangel blokerer for udvidelser hos halvdelen af Europas vognmænd
- Dårlige bremser førte til betinget frakendelse af førerretten
- Sværlasttraileren tog en med som let last
- Vognmand fik sin nye vogn leveret på Lundevej
- Frederikshavn Havn kommer under kommunens ledelse
- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Transportvirksomhed i Horsens er kørt i Skifteretten
- Konkursramt transportvirksomhed i Glostrup havde 30 medarbejdere
- Transportfirma i Tilst kørte i knap tre år
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst