Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Liste over isfyldte farvande er smeltet ind

Mandag 22. februar 2021 kl: 19:45
Af: Redaktionen

Selvom tøvejret satte ind for en uge siden, er der stadig is i de indre danske farvande. Det viser mandagens oversigt fra Forsvarets ismeldetjeneste


Ismelding for de danske farvande 22. februar 2021:
              
Jyllands Vestkyst:          
  • Is frit.
 
Limfjorden:
  • Lemvig havn og Lem Vig, spredt drivis, 10 til 15 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Oddesund, åben vand, mindre end 5 cm tyk, kvadderis. Skibsfart uhindret.
  • Struer Venøsund, åben vand, mindre end 5 cm tyk, kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Struer, havnen, åben vand, mindre end 5 cm tyk, kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Nykøbing Mors, Sallingsund, åben vand, 5 til 10 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Nykøbing Mors, havnen, fastis, 5 til 10 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Løgstør bredning, fast is, 10 til 15 cm tyk, overlappende is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
  • Skive, fjorden til Lundøhage, åben drivis, 5 til 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
  • Skive havn, isfrit. Skibsfart uhindret.
  • Løgstør, farvandet mod øst, åben vand, 5 til 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Aalborg, fjorden udfor byen, spredt drivis, 5 til 10 cm tyk, kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
 
Jyllands Østkyst:
  • Hadsund, fjorden, åben vand, mindre end 5 cm tyk, kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Vejle havn og inderfjord, åben drivis, 5 til 10 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
 
Fyn:
  • Odense, havn og kanal, åben vand, 5 til 10 cm tyk, kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Odense fjorden, åben vand, 5 til 10 cm tyk, kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Svendborg havn og sund, isfrit. Skibsfart uhindret.
  • Svendborgsund, vestlige adgang, isfrit. Skibsfart uhindret.
 
Sjælland:
  • Kyndbyværket, havnen, isfrit. Skibsfart uhindret.
  • Frederikssund, fjorden nord for Frederikssund, fastis, 5 til 10 cm tyk, store isflager. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
  • Frederikssund havn, fastis, 5 til 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
  • Præstø havn og indsejling, fastis med drivis udenfor, mindre end 5 cm tyk, smeltevandspytter på overfladen. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
 
Lolland Falster:
  • Nykøbing Falster, sundet nordefter, spredt drivis, mindre end 5 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Nykøbing Falster, havn og sund udfor, isfrit, mindre end 5 cm tyk, kvadderis. Skibsfart uhindret.
 
Bornholm:
  • Isfrit.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- En container med rom indeholdt også andre stærke sager
- Formandskabet fortsætter uændret
- Frederikshavn Havn kommer under kommunens ledelse
- Havn på Djursland nåede rekordomsætning for femte år i træk
- Udvidelsesplaner har udløst supplerende miljøkonsekvensrapport
- Stort havvindsudbud kan sikre brændstof til skibsfarten
- Erhvervsorganisation efterlyser samlet grøn plan for transport i Danmark
- Limfjordshavn holdt omsætningen oppe uden Grønlandstrafik
- Skandinavisk CO2-samarbejde er en vigtig brik i etablering af europæisk CO2-infrastruktur
- Gravearbejdet på Femern Bælt-tunnelen er afsluttet
- Skandinavisk samarbejde om CO2-transport og lagring er faldet på plads
- Udledning af scrubbervand fra skibe bliver forbudt i det danske territorialfarvand

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst