Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Togoperatører imødekommer efterspørgsel på internationale togpendler

Mandag 19. marts 2018 kl: 12:43
Share  


Af: Redaktionen

Den svenske togoperatør, Greeen Cargo, er gået sammen med den belgiske togoperatør, Linea, så antallet af direkte forbindelser på den efterspurgte forbindelse - Belgium Direct - mellem Sverige og Belgien er blevet forøget, så der er plads ti lmere gods fra eksisterende kunder - og nye. I dag kører de to samarbejdspartnere fire dobbeltture om ugen

Belgium Direct startede 20. oktober 2016 og er en hurtig og miljøvenlig transportform af vognlast og internationale enheder mellem Skandinavien og Belgien. Den udvidede kapacitet, som en ekstra dobbelttur giver, aflaster også vejene med et tilsvarende antal lastbiler.


Green Cargo peger på, at CO2-udslippet ved at benytte tog til transporterne ligger 70 procent under CO2-udslippet, hvis godset skulle have været transporteret med lastbiler over en tilsvarende strækning.


Green Cargo peger på, at togforbindelsen Belgium Direct, typisk bliver brugt til transport af biler, kemiske produkter, papir og træ - samt  intermodala transporter med containere og sættevogne.


For belgiske Linea er Belgium Direct en del af transportkoncernens Green Xpress Network, for fortsætter med at vokse og øge skiftet mod mere transport med tog. Med Belgien Direct som en del af netværket kan Linea også tilbyde andre direkte destinationer for kunder i Sverige - eksempelvis i Frankrige, Holland og Spanie.


I Malmö benytter Green Cargo en ny terminal i Norra Hamnen, hvilket har forbedret kundebetjeningen.


Lineas, der er en af de største private togoperatører i Europa, har en ambition om at få mere god over på tog i stedet for lastbiler. Derfor har Libea fokus på at tilbyde togtransport på et højt kvalitetsniveau og dør til dør-løsninger. Lineas beskæftiger cirka 1.900 medarbejdere, som skaber en årlig omsætning på knap 500 millioner euro -  cirka 3,7 milliarder kroner.


Investeringsselskabet Argos Soditic ejer 69 procent af selskabet. Det resterende 31 procent ejes af de belgiske jernbaner - NMBS/SNCB. Lineas har hovedkontor i Bruxelles og kontorer i Frankrig, Italien, Holland og Tyskland. Koncernen råder over en flåde på over 200 lokomotiver og 7.000 vogne.




Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- To forskellige distributionsbiler ligger tæt
- Dækkene bliver spilttet ad - til genbrug
- International transportkoncern vil køre med lastbiler til og fra Kina
- Holstebro-vognmand har gardiner for køkkenerne
- Kombiterminalen på Esbjerg Havn har fået togbesøg
- Fynsk vognmand med speciale i store emner DAF’er derudad
- Lastbilbestanden svandt ind i løbet af november
- Hvis alle opfører sig godt, er regler unødvendige,
- Travlhed skaber fremgang hos tankvognstransporter
- Arbejdsgiverorganisation stævner den danske stat
- Scania skal levere 15 trækkere med gevir
- Transportkoncern flytter aktiviteter til Aalborg Havn og udvider

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst