Klik venligst

  
Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      
LILLE VOGNMANDSORGANISATION EFTER MØDE MED TRANSPORTMINISTREN:

P-restriktioner er uundgåelige

Torsdag 8. februar 2018 kl: 10:56
Share  


Af: Redaktionen

Selv om både tilhængere og modstandere af parkerings-restriktioner for lastbiler på rastepladserne langs de danske motorveje argumenterede for deres synspunkter, kom der ikke noget afgørende ud af det møde, som onsdag fandt sted i Transportministeriet. Vognmandsorganisationen FDL fremhæver, at det eneste konkrete fra transportminister Ole Birk Olesen (LA) var et udsagn om, at det er fastlagt i lovgivningen, at der skal indføres parkerings-begrænsninger

Mødet understregede, at de forskellige transportorganisationer er uenige. Modstanderne af begrænsninger taler for at undgå de planlagte p-restriktioner, mens tilhængerne - eksempelvis FDL og den større vognmandsorganisationen DTL - går ind for en tidsbegrænsning.


- FDL køber ikke forklaringerne om, at tidsbegrænsninger vil smadre hele branchen, for det hele er til syvende og sidst et spørgsmål om planlægning, siger Jens Groot, der er kontorleder hos FDL.


- For når seriøse danske vognmænd med dansk registrerede biler og chauffører, der lønnes efter gældende danske overenskomster, kan køre efter lovene, ja, så kan speditørerne og de helt store aktører vel også. Men det betinger naturligvis, at speditørerne dropper den sociale dumping og lønner deres vognmænd/chauffører på samme niveau, som dem, der ikke forsøger at snyde, siger han videre og fremfører, at lobbyisterne er smarte og plæderer for 45 timers parkering på danske rastepladser. 


- Det er foruroligende, at politikerne ikke har gennemskuet, at det for modstanderne af p-begrænsninger først og fremmest drejer sig om at kunne fortsætte med social dumping. FDL har gentagne gange givet udtryk for, at vi ikke forstår, hvorfor politikerne, også nogle af dem, der på TV tordner mod social dumping, ikke gør noget ved det i stedet for at lade sig snøre af lobbyisternes manipulationer. Henning Hyllested fra EL har for længst fattet det, men hvad med de andre, spørger Jens Groot.


Han fermfører, at danske speditører undskylder sig med, at der ikke er danske biler nok, og derfor er det nødvendigt med udlændinge.


- Det er også OK, hvis man vel at mærke betaler de samme lønninger, som de danske vognmænd betaler deres danske chauffører. De må skabe ordnede forhold, men det gør man ikke og derfor ligger de, som de har redt. tidligere transportminister, Hans Chr. Schmidt, ville godt have vores opfattelse på skrift, og det får han naturligvis. Nu skal vi belyse det, vi mener, og det er jo rigtigt, som politikerne var inde på, at erhvervet selv, må sørge for at skabe ordnede forhold, også for eventuelle udenlandske vognmænd og chauffører, siger Jens Groot.




Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Den servicerede bil holder i den grønne zone
- DI Transport kommenterer havenudvikling som en afvikling
- Pakkedistributør er parat til årets travleste tid
- 69-årig man er sigtet for indsmugling af hash og amfetamin
- Slageri-koncern stiller krav til sine transportører
- Danish Crown’s initiativ kan ikke stå alene
- Scania indfører en ny zone
- Politiet var i aktion mod social dumping i Greve
- Færgerederi på Øresund skifter navn
- Transportvirksomhed udvider samme-dags koncept på tværs af Øresund
- Lønudviklingen aftager en smule
- Scania’s transportlaboratorium vil køre fossiltfrit

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst