Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Vinge var for stor til tunnel

Torsdag 8. februar 2018 kl: 10:35
Share  


Af: Redaktionen

Vinge var for stor til tunnel

Natten til onsdag i denne uge transporterede Scandlines’ hybridfærge »Berlin« et vogntog med en længde ud over det sædvanlige. Vogntoget - en særtransport med en møllevinge - var for stort til at kunne køre gennem Elb-tunnellen ved Hamburg, så den blev sejlet uden om et stykke af vejen


Klokken 02.30 natten til onsdag kørte en særtransport lastet med en 70 ton tung vindmøllevinge om bord på færgen. Vingen var 74 meter lang, 4,97 meter bred og 4,4 meter høj. For høj og for lang til Elb-tunnellen, men ikke for færgen »Berlin«, hvor der var plads nok - selvom der ikke var meget plads til overs.


Vindmøllevingen skulle fra Brande til Erwitte mellem Hannove og Dortmund i Tyskland. Men på grund af størrelsen kunne den ikke komme den direkte vej ned gennem Jylland til Tyskland, så den kom ud på en omvej over Storebæltsbroen og Farøbroen og videre med Scandlines’ færge »Berlin«.


De to Scandlines-færger M/F Berlin og M/F Copenhagen, der har sejlet på ruten Gedser-Rostock siden 2016, er med en længde på 169,5 meter verdens største hybridfærger. Sidste år bidrog de med vækstrater til det dansk-tyske rederi, hvor alene fragttrafikken på Gedser-Rostock steg med 17 procent sammenlignet med året før.






Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Maersk Container Industry lukker sin containerfabrik i Chile
- Rederi rykker Finland tættere på Aarhus
- Sejlskibsrace får bank som sponsor
- Ny fragtfærge skal sikre dansk rederi kapacitet til at vokse
- Rederi flytter rundt på tre færger
- Hirtshals Havn deltager i nyt havnenetværk
- Kattegat-rederi indsætter endnu en afgang
- Ny Vesthavn gør Kalundborg Havn til Sjællands nye dybvandshavn
- Aarhus Havn løftede hele Danmarks fremgang
- Samarbejde skal skabe mere miljøvenlig transport mellem Tyrkiet og Danmark
- Aske sendes via Horsens til Norge
- Nye danske regler om kombitransport er dræbende for dansk vognmandserhverv

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst