Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Ny analyse af busforbindelser i erhvervsområder peger på mangler

Torsdag 11. januar 2018 kl: 14:52
Af: Redaktionen

DI Transport har fået udarbejdet en analyse om kollektiv trafikbetjening af erhvervsområder. Analysen konkluderer, at en del af de danske erhvervsområder har gode kollektive trafikforbindelser, mens andre områder mangler forbindelse til reelle muligheder for at benytte den kollektive trafik til og fra arbejde

Omkring 10 procent af de ansatte, som indgår i analysen, har slet ikke et busstoppested i nærheden af deres arbejde. Analysen har identificeret en række større erhvervsområder med over 500 ansatte, hvor der er under 6 afgange i myldretiden mellem klokken 6 og 9. Disse områder er fordelt over hele landet.


Analysen giver anledning til, at kommuner, regioner og trafikselskaber overvejer, om betjeningen af erhvervsområder rundt om i hele landet kan blive bedre, så medarbejdere kan tage bussen eller toget på arbejde. 


Mange steder mangler erhvervslivet arbejdskraft, og der er behov for, at virksomheder også kan rekruttere medarbejdere, som ikke har adgang til en bil.


Analysen er udarbejdet af Cowi og kan hentes her:


DI Business har beskrevet analysen i januar 2018. Interesserede kan læse mere her:






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Rejsende i Nordjylland kan tage cykel gratis med i busser og tog
- DSB solgte flere pendlerkort i første kvartal
- Kong Frederik X indvier Hovedstadens nye Metrostationer
- Analyse af vigespor på Svendborgbanen sender idéen ud på et sidespor
- Busproducent skal levere 354 busser til Rom
- Aarhus Letbane fejrer fem år med den fulde strækning
- Bilhandler er endt i skifteretten
- Region Syddanmark stopper med at købe nye benzin- og dieselbiler ved udgangen af året
- Tysk koncern skal opgradere S-banen til førerløs togdrift
- To virksomheder kan byde på støttesystemer
- Flere vælger at rejse med bus, tog og letbane i Region Midt
- Nordjyske busser og tog kørte med flere passagerer

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst