Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Britisk busselskab introducerer hurtigladerteknologi til elbusser

Torsdag 4. maj 2017 kl: 10:57
Af: Redaktionen

Et OppCharge-busopladningssystem skal holde otte fuldt elektriske Volvo-busser kørende hele dagen uden afbrydelse. Systemet bliver leveret af ABB-koncernen, der vandt kontrakten om levering af buslade-infrastruktur til en flåde af Volvo-elbusser i England, der fra 2018 skal drives af det engelske busselskab Transdev Blazefield

Britisk busselskab introducerer hurtigladerteknologi til elbusser
ABB skal levere tre HVC 300P-ladestationer og en understation til installation på en busstation i Harrogate, der en historisk spa-by i det nordlige England.


Kontrakten er af stor betydning, da det er det første elbusprojekt i Storbritannien, der anvender OppCharge-teknologi (opportunity charging), hvor busser oplades, mens de holder ved busstoppestedet.


- Opladerne fra ABB kommer til at spille en vigtig rolle i Transdevs langsigtede vision om at gøre Harrogate til en lav-emissions busby, der benytter elbusinfrastruktur i verdensklasse. I sidste ende drejer det sig om at reducere emission, øge mobiliteten og skabe et bedre miljø på tværs af Harrogate og videre ud, siger Alex Hornby, der er administrerende direktør i Transdev Blazefield.


Opladerne bygger på den nyeste teknologi og kan oplade en bus på mellem tre og seks minutter. 


Ud over at indføre emissionsfri offentlig transport kan størrelsen af batterierne om bord på elbusser reduceres ved hjælp af den nye OppCharge-teknologi. Dette reducerer bussernes samlede vægt og forbedrer dermed energieffektiviteten.


- Projektet, som bygger på vores seneste succeser i flere andre lande, introducerer OppCharge-interfacet i Storbritannien. Denne udvikling bidrager til at fremskynde implementeringen af ​​elbusser yderligere, fordi det er muligt at anvende samme opladningsudstyr til forskellige busmærker, siger Daan Nap, der er Global Sales Director for Electric Bus Charging hos ABB.


Busserne opretter automatisk forbindelse til ABB’s HVC 300P ladesystem, som anvender pantografteknik monteret på ladestanderen og oplader via bussens indbyggede strømaftager. 

En væsentlig fordel er, at HVC 300P-enhederne er kompatible med OppCharge-interfacet, hvilket betyder at ladeteknologien kan anvendes til andre modeller og mærker af elbusser, som anvender lejlighedsvis ladning.


Læs mere om OppCharge her: 


Om ABB’s busopladere
  • Kan integreres i eksisterende buslinjer (en omvendt strømaftager muliggør anvendelse af et lavvægts-interface på taget af bussen)
  • Modulopbygget design med en opladningseffekt på 150 kW, 300 kW, 450 kW eller 600 kW
  • ABB’s udvalg tilslutningsfunktioner giver stor tilgængelighed, høj oppetid og hurtig service
  • Busopladerne er baseret på OppCharge og IEC 61851-23, som er den internationale standard for hurtigopladning af elektriske køretøjer, der sikrer, at relevante sikkerhedssystemer er på plads, den elektriske konstruktion overholder forskrifterne, og systemarkitekturen samt arbejdsprincippet fremadrettet understøttes af de fleste bilfabrikater.

Om Volvo 7900 Electric
  • Fuldelektrisk, to-akslet, 12 meter lang bybus med lavt gulv og tre døre
  • 80 procent lavere energiforbrug end en tilsvarende dieselbus
  • Støjsvag og emissionsfri drift
  • Udstyret med en elektrisk motor og litium-ion-batterier
  • Batterierne kan oplades ved endestationer på tre til seks minutter. Genopladningstiden afhænger af topografi, belastning og klimaforhold




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Rejsende i Nordjylland kan tage cykel gratis med i busser og tog
- DSB solgte flere pendlerkort i første kvartal
- Kong Frederik X indvier Hovedstadens nye Metrostationer
- Analyse af vigespor på Svendborgbanen sender idéen ud på et sidespor
- Busproducent skal levere 354 busser til Rom
- Aarhus Letbane fejrer fem år med den fulde strækning
- Bilhandler er endt i skifteretten
- Region Syddanmark stopper med at købe nye benzin- og dieselbiler ved udgangen af året
- Tysk koncern skal opgradere S-banen til førerløs togdrift
- To virksomheder kan byde på støttesystemer
- Flere vælger at rejse med bus, tog og letbane i Region Midt
- Nordjyske busser og tog kørte med flere passagerer

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst