Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Vejen frem mod CO2-fri busdrift er fyldt med muligheder

Fredag 30. september 2016 kl: 08:18
Af: Redaktionen

En meget enkel løsning for at nå en helt CO2-fri busdrift er el-busser, hvor energien kommer fra sol- celler eller vindmøller - enten i form af batterier, der skal lades op under kørsel eller i ladestationer ved endestationerne - eller via brændselsceller, der omdanner brint til elektrisk energi - og hvor brin- ten er produceret med sol- eller vindenergi. Men vejen mod det mål - hvis det er det, der viser sig at være det mest optimale, er fyldt med muligheder

Det gjorde Daimler Buses’ leder af Product Planning og Managenent, Thomas Tonger, klart, da han fornylig besøgte
København, hvor EvoBus, der forhandler busser fra Daimler-koncernen, havde inviteret en række inviterede perso-
ner med interesse i bustransport til at høre om Daimler Buses’ syn på den kommende års udvikling hen mod en
CO2-fri busdrift.


Mulighederne er blandt andet:
  • Busser, der kører på naturgas
  • Busser, der kører på biogas
  • Busser, der kører på eksempelvis HVO i stedet for traditionel diesel
    • Hybridbusser i flere forskellige udgaver
  • El-busser med batterier, der skal oplades under vejs
  • El-busser, der får energien via brændselsceller 

Interesserede kan læse videre i Magasinet Bus 9 - 2016, som ken hentes her:





Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Rejsende i Nordjylland kan tage cykel gratis med i busser og tog
- DSB solgte flere pendlerkort i første kvartal
- Kong Frederik X indvier Hovedstadens nye Metrostationer
- Analyse af vigespor på Svendborgbanen sender idéen ud på et sidespor
- Busproducent skal levere 354 busser til Rom
- Aarhus Letbane fejrer fem år med den fulde strækning
- Bilhandler er endt i skifteretten
- Region Syddanmark stopper med at købe nye benzin- og dieselbiler ved udgangen af året
- Tysk koncern skal opgradere S-banen til førerløs togdrift
- To virksomheder kan byde på støttesystemer
- Flere vælger at rejse med bus, tog og letbane i Region Midt
- Nordjyske busser og tog kørte med flere passagerer

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst