Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Volvo Trucks’ brændstofkonkurrence er sat i gang igen - med store besparelser til følge

Onsdag 6. juli 2016 kl: 05:45
Af: Redaktionen

Volvo Trucks’ brændstofkonkurrence er sat i gang igen - med store besparelser til følge
Vinderen af den danske Drivers’ Fuel Challenge finale i 2014 Jørgen Aalbæk Hansen har fået et wildcard til den danske finale i 2016.

Siden 1. april i år har Drivers’ Fuel Challenge, der er Volvo Trucks’ brændstofkonkurrence for lastbilchauffører, været i gang. Indtil videre er resultatet lige så positivt, som det var i konkurrencen for to år siden

Volvo Trucks’ brændstofkonkurrence er sat i gang igen - med store besparelser til følge
I øjeblikket kan man se fem Volvo FH lastvogne køre rundt på vejene som led i Volvo Trucks’ brændstofkonkurrence for chauffører Drivers’ Fuel Challenge.
Konkurrencen Drivers’ Fuel Challenge betyder, at man i disse måneder vil kunne se fem særlige Volvo FH lastvogne køre rundt på vejene. De fem erstatter lastbiler i normal drift i en uge ad gangen, hvor chaufførerne så med løbende rådgivning fra en lokal Fuel Advisor hos Volvo Trucks skal forbedre sin kørsel mest muligt, så den bliver mere brændstoføkonomisk. 


Indtil videre fortsætter de positive takter fra konkurrencen i 2014. Volvo lånebilerne har vundet over 90 procent af dysterne mod chaufførernes egne biler og i gennemsnit kører de 300 meter længere på literen.


Kørslen måles ved hjælp af flådestyringssystemet Dynafleet på de fire parametre i Volvos brændstofrådgivning Fuel Advice: 
  • fremsynethed og bremsning
  • motor- og gearudnyttelse
  • tilpasning af hastigheden
  • stilstand


Chaufføren kan løbende følge sin egen score i realtid ved hjælp af Dynafleet app’en. Desuden tages øvrige parametre såsom forbedring i kørte kilometer på literen og den originale lastvogns alder med i udregningen af den enkelte chaufførs endelige score.


De 10 bedste chauffører går videre til den danske finale, som afholdes sidst i august på Ring Djursland, der er en af de få kuperede baner i Europa. Her møder de den danske vinder fra 2014 Jørgen Aalbæk Hansen, der har fået et wildcard til årets konkurrence. På grund af sin deltagelse i sidste verdensfinale, kan han dog ikke gå videre til årets verdensfinale i Gøteborg til september, hvor chauffører fra hele verden mødes i dysten om at blive verdens mest brændstoføkonomiske chauffør.























Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Chaufførmangel blokerer for udvidelser hos halvdelen af Europas vognmænd
- Dårlige bremser førte til betinget frakendelse af førerretten
- Sværlasttraileren tog en med som let last
- Vognmand fik sin nye vogn leveret på Lundevej
- Frederikshavn Havn kommer under kommunens ledelse
- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Transportvirksomhed i Horsens er kørt i Skifteretten
- Konkursramt transportvirksomhed i Glostrup havde 30 medarbejdere
- Transportfirma i Tilst kørte i knap tre år
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram
- Politiet tilbageholdt lastbil i Kalundborg

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst