Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Oslo Lufthavn er den mest punktlige i Europa

Fredag 9. oktober 2015 kl: 11:59
Af: Redaktionen

I kategorien “store lufthavne” i Europa på Flightstats septembermåling indtager Oslo Lufthavn toppen med en punktlighed på 87,63 procent. På de næste pladser følger München med 84,22 procent og Stockholm Arlanda med 84,06 procent


- Det er vi selvsagt godt fornøjede med, da vi ved, at punktlighed værdsættes højt af flypassagererne, siger administrerende direktør Øyvind Hasaas, Oslo Lufthavn.


Oslo Lufthavn er også tidligere blevet kåret til den mest punktlige lufthavn i Europa. Sidste gang var i efteråret 2013, da lufthavnen var mest punktlig tre måneder på stræk (august, september og oktober. 


Øyvind Hasaas forklarer, at godt samarbejde mellem aktørerne i lufthavnen har været afgørende for, at Oslo Lufthavn har kunnet opnå den gode punktlighed, selvom lufthavnen i øjeblikket er Norges største landbaserede udbygningsprojekt.


På verdensplan blev Oslo Lufthavn nummer 11. Den mest punktlige lufthavn er i øjeblikket Tokyo Haneda med en punktlighed på 90,61 procent efterfulgt af Phoenix med 88,25 procent og Minneapolis/St. Paul med 88,17 procent.
Det er brancheorganisationen Flightstats, der fører statistik over punktligheden for flyselskaber og lufthavne over hele verden.







Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Lufthavn på Djursland får vinterafgange til skiområdet i Sverige og Norge
- 30-årig mand blev varetægtsfængslet i fire uger
- Erhvervsorganisation efterlyser samlet grøn plan for transport i Danmark
- Påsken betød færre passgerer i lufthavn ved Aalborg
- Toldhund fandt et kilo hash gemt i valnødder
- Lufthavn lægger arealer til midlertidigt militært område
- Toldere fandt knap tre ton narkotika sidste år
- Refusion af flybilletter kunne ske via passagerernes rejseagent
- Transport-koncern fra Esbjerg havde fremgang på bundlinien
- Lavere efterspørgsel og overkapacitet påvirkede resultatet hos tysk transportkoncern
- Fagforbund taber sag mod ground handling-selskab
- Toldstyrelsen opfordrer virksomheder til at forberede sig på nyt it-system til eksport

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst