Forening for kurer- og varebilstransportører har 37 medlemmerTorsdag 17. marts 2016 kl: 12:05 Af: RedaktionenI januar 2015 stiftede en række vognmænd med vare- og kurerbiler en specialforening under vognmandorganisationen DTL. Specialforeingen fik navnet SKV-Kurer. På den første ordinære generalforsamling i SKV-Kurer kunne foreningens formand Thomas Jensen fra Rødekro Kurér ApS oplyse, at der var 37 medlemmer Thomas Jensen ville gerne have haft medlemstallet yderligere op, men et par konkurser trak tallet i modsat retning. I sin beretning pegede han på, at specialforeningen SKV har en vigtig mission med at samle samle kurér- og varebilstransportørerne, fordi varebil- og kurervognmændene efter hans og SKV’s opfattelse har brug for et sted at få varetaget deres politiske interesser, dele erfaringer med hinanden og et, der kan skaffe nogle gode indkøbsaftaler. Han fremhævede også medlemsskabet af vognmandsorganisationen DTL, som kan yde hjælp og assistenace til vognmænden i dagligdagen og ikke mindst gøre opmærksom på de særlige forhold, der gælder på området over for danske politikere og myndigheder - og politikere og myndigheder i EU. I løbet af 2015 nåede SKV at være med på transportmessen i Herning og på Transport Øst i Greve. Fremadrettet forventer SKV en øget aktivitet og ikke mindst af få flere medlemmer - for flere medlemmer giver politisk tyngde og bedre indkøbsaftaler. Kurer- og varebiler er kommet på dagsordenen Thomas Jensen fremhævede også, at det er lykkedes DTL og den nordiske organisation, hvor DTL er medlem, NLA, at få sat kurer- og varebiler på dagsordenen i den internationale vognmandsorganisation, IRU, og i EU Kommissionen. - Der viser sig at være stor interesse i mange EU-lande - også i Østeuropa, for at hæve niveauet i branchen, for at skabe ordnede forhold og bedre betingelser for at drive en forretning, sagde Thomas Jensen og fortsatte: - Vi kan også med tilfredshed konstatere, at DTLs norske søsterorganisation, NLF, har stiftet NLF Varebil, og de har store ambitioner om 2.000 medlemsvirksomheder. Jeg bliver helt svimmel ved tanken om, at SKV kunne blive så stor. ![]() © Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale. |