Lastbilerne kan løse mange forskellige opgaver

Tirsdag 11. februar 2020 kl: 10:22
Af: Redaktionen

Lastbilerne kan løse mange forskellige opgaver

RTR Gruppen i Roskilde har indenfor de seneste par måneder taget fire nye lastbiler i brug. De fire biler, som er leveret af Scania i Ishøj, afspejler med deres alsidighed baseret på Scania’s modelprogram alsidigheden i kørselsopgaverne hos RTR Gruppen. De fire biler passer til eksempelvis renovationskørsel, containerkørsel med især industriaffald og slamsugning, der er grundpillerne i forretningen

Lastbilerne kan løse mange forskellige opgaver
- Vi er rigtig glade for Scania. Vi kan få bilerne specificeret og opbygget præcis til vores kørselsopgaver, så de er så effektive som muligt. Det gælder uanset om, om bilerne opbygges med komprimator, kran, wire- eller kroghejs eller slamsuger. Samtidig er vores chauffører også rigtig glade for Scania, så det er ren win-win, siger Gregers Højme, der er administrerende direktør i RTR Gruppen.


Fakta om tre af de fire nye Scania'er:
  • Renovationsbil: Scania P 320 B6x2*4.
Drivline med fem cylindret ni-liters Euro 6-dieselmotor på 320 hk/1.600 Nm, 14-trins gearkasse med fuldautomatisk Opticruise gearskiftesystem med to krybegear samt kraftigt bagtøj med 3,07:1 i udveksling og manuel differentialespærre
  • Dobbelt chassisramme, luftaffjedring på alle tre aksler med to kørehøjder samt el-hydraulisk styrbar bogieaksel bag trækaksel
  • Mellemlangt, luftaffjedret førerhus med lav indstigning og lavt tag, LED lyspakke, hvileudrustning bag sæderne, kommode med køleskab, udvendige opbevaringsrum i begge sider samt Premium instrumentgruppe med 7” info-skærm, integreret navigation, Premium lydanlæg mm
  • Opbygning: Joab komprimatoranlæg monteret af Ove Kock i Esbjerg. Malet af BL Lakering i Ringsted


Containerbil med kroghejs: Scania R 500 B8x4*4 NBLN

  • Drivline med seks-cylindret 13-liters Euro 6-dieselmotor på 500 hk/2.550 Nm, 14-trins gearkasse med fuldautomatisk Opticruise gearskiftesystem med to krybegear og integreret retarder samt kraftigt tandembagtøj med 2,92:1 i udveksling og manuel differentialespærre på langs og tværs
  • Dobbelt chassisramme, luftaffjedring på alle fire aksler med to kørehøjder samt el-hydraulisk styrbar bogieaksel bag tandembogie
  • Luftaffjedret sovekabineførerhus med normalt tag, LED lyspakke, kommode med køleskab, udvendige opbevaringsrum i begge sider samt Premium instrumentgruppe med 7” info-skærm, integreret navigation, Premium lydanlæg, læderpakke, chaufførpakke mm
  • Opbygning: Fabriksmonteret Joab L24 kroghejs med knækarm, VBG-træktøj med luftservo, hydraulisk udtrækbar bagkofanger, Danbox-værktøjskasse samt sideskørter. Malet af Haslev Autolakering

Containerbil med wirehejs: 
  • Scania R 580 B8x2 NBLN
Drivline med otte-cylindret 16-liters Euro 6-dieselmotor på 580 hk/3.000 Nm, 14-trins gearkasse med fuldautomatisk Opticruise gearskiftesystem med overgear, to krybegear og integreret retarder samt ekstra kraftigt bagtøj med navreduktion, 3,80:1 i udveksling og manuel differentialespærre
  • Dobbelt chassisramme, luftaffjedring på alle fire aksler med to kørehøjder samt løftbar bogieaksel bag trækaksel
  • Luftaffjedret sovekabineførerhus med normalt tag, LED lyspakke, kommode med køleskab, udvendige opbevaringsrum i begge sider samt Premium instrumentgruppe med 7” info-skærm, integreret navigation, Premium lydanlæg, læderpakke, chaufførpakke mm
  • Opbygning: HMF 24-tons wirehejs, Rockinger-træktøj med luftservo, fast bagkofanger, Danbox-værktøjskasse samt sideskørter. Malet af Haslev Autolakering

Bilerne er solgt at Scania’s salgschef Michael Rasmussen. 






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.