Fælles kundetilfredshedsanalyse for kollektiv transport er offentliggjort for anden gang

Onsdag 13. november 2019 kl: 18:18
Af: Redaktionen

I den fælles kundetilfredshedsanalyse for kollektiv transport har der været fokus på kundernes samlede oplevelse i den kollektive trafik og læring trafikvirksomhederne imellem

For andet år i træk gennemførte trafikvirksomhederne i Danmark en fælles kundetilfredshedsanalyse. Analysen, der er landsdækkende, går på tværs af trafikvirksomheder og transportformer. Den er gennemført online og omfatter kunder, som bruger kollektiv transport minimum en gang årligt. Analysen er gennemført af analyseinstituttet Wilke og baserer sig på ca. 12.000 besvarelser.


Analysen belyser tilfredsheden i den kollektive transport på tværs af bus, tog, letbane og metro i hele Danmark - både i forhold til, hvordan kunderne generelt oplever den kollektive transport, og hvordan de oplever sammenhængen, når de benytter flere transportmidler på en rejse. 


Med analysen vil sektoren også gerne afdække kundernes tilfredshed med de enkelte trafikvirksomheder. Det giver de enkelte virksomheder mulighed for benchmarke sig indbyrdes, blive inspireret og lære af hinanden, og dermed følge op på, hvordan kundeoplevelsen med kollektiv transport løbende kan gøre bedre.


Interesserede kan læse den fælles kundetilfredshedsundersøgelse her:


 





Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.