Jernbaneprojekt betyder transport af 650.000 ton materialer

Tirsdag 15. maj 2018 kl: 12:22
Af: Redaktionen

Banedanmark har i forbindelse med sporombygning mellem Langå og Hobro valgt M.J. Eriksson som entreprenør. Arbejdet omfatter udskiftning af 77 kilometer skinner, sveller og 26 sporskifter, ombygning af fire stationer og nedlæggelse af 31 sporskifter

Transportvirksomheden DSV Transport har fået opgaven med at køre alle materialerne - op mod 650.000 ton. Opgaven betyder, at DSV Transport kommer til at trække på lastbiler fra hele landet. 


Fakta om sporombygningen ifølge Banedanmark:
  • Banedanmark udfører i 2018 sporombygning mellem Langå og Hobro, da de eksisterende spor og sporskifter er nedslidte
  • Formålet med sporombygningen er at undgå eller fjerne fejl og mangler, der kan påvirke togtrafikken Ombygningen betyder samtidig, at udgifterne til fremtidig vedligehold vil blive lavere
  • Banedanmark ombygger den ca. 45 kilometer lange frie strækning mellem Langå og Hobro

Samtidig ombygger Banedanmark følgende stationer:
  • Stevnstrup (teknisk station)
  • Randers
  • Fårup (teknisk station)
  • Hobro

I forbindelse med ombygningen skal Banedanmark:
  • Udskifte ca. 77 km skinner
  • Udskifte sveller på ca. 72 km
  • Udskifte 26 og nedlægge 31 sporskifter
  • Udskifte og rense ca. 91 km ballast - det vil sige bunden under sporet 
  • Ombygge tre overkørsler
  • Etablere ny sporskiftevarme på samtlige sporskifter
  • Lave afvandingsarbejder
  • Udføre vedligeholdelsesarbejder på broer på strækningen og perrontunnelen i Randers
  • Udføre perronarbejder på Hobro Station og Randers Station





Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.