ProTruck etablerer afdeling i Ringsted

Mandag 3. juli 2017 kl: 09:00
Af: Hans Windeløv, ltl.dk

ProTruck har i sine første fem år primært koncentreret sig om gaffeltruckmarkedet i Jylland og på Fyn. Etableringen af et nyt domicil i Ringsted betyder, at man rykker tættere på det sjællandske marked, hvor især warehousetruck er stor business

Der er fart på udviklingen hos gaffeltruckleverandøren, ProTruck, der har hovedsæde i Odder syd for Aarhus. Det går faktisk så godt, at man nu etablerer en afdeling med salgskontorer, serviceafdeling og showroom i Ringsted. Det sker for at kunne være tæt på kunderne på Sjælland, hvor man oplever, at der er et kæmpe potentiale for levering af gaffeltruckløsninger


ProTruck leverer blandt andet gaffeltruck af mærkerne Hyster, Carer og terminaltrækkere fra MOL. Lige nu sidder man på ca. fem procent af det danske gaffeltruckmarked. Den andel ønsker man at udvide, og derfor er udvidelsen med afdelingen i Ringsted vigtig.


- Da vi startede ProTruck for fem år siden, havde vi ambitiøse målsætninger. Det har vi stadig. Dengang lavede vi en femårsplan, og de fleste af de mål, vi satte op, har vi nået. Vi var meget klar i mælet, da vi dengang sagde, at vi ønskede at få ordentligt fodfæste først og fremmest i det jysk/fynske område. Det har vi opnået blandt andet ved at trække på mit netværk og mine erfaringer i truckbranchen, som har været fokuseret omkring Vest-, Midt- og Østjylland, siger Michael Laursen, der er administrerende direktør i ProTruck.


Femårsplanen holdt stik
Michael Laursen er fra Vestjylland og har stort kendskab til gaffeltruckmarkedet i Jylland og til de mekanismer, der gør sig gældende på markedet der. Derfor har det været helt naturligt, at man koncentrerede sig om at få virksomheden i gang på det jyske marked og også på Fyn.


Det går altså også rigtig godt. 95 procent af de maskiner, man sælger, bliver leveret vest for Storebælt. På den måde holder man fint femårsplanen fra 2012. Men som Michael Laursen fortæller, indeholdt den plan også ønsket om at tage skridtet videre, hvis målsætningerne for de første fem år blev indfriet.


- Helt konkret havde vi en plan om at etablere ProTruck på Sjælland også, hvis tingene gik godt. Det gjorde de som bekendt, og derfor er vi klar til at sætte handling bag ordene. Tiden er moden til, at vi rykker over på den anden side af vandet og etablerer en afdeling på Sjælland, hvor 45 procent af gaffeltruckmarkedet er koncentreret, siger Michael Laursen.


Stor volumen på markedet for warehoustruck
Han mener, at ProTruck er rustet godt til at rykke tættere på de sjællandske kunder og bearbejde markedet meget mere målrettet der, end det tidligere har været tilfældet.


- Vi har flere serviceteknikere og sælgere, der allerede kører på Sjælland. Men de kører fra egen adresse. Det har fungeret fint indtil nu, men skal vi være en seriøs spiller, skal vi have et decideret domicil, forklarer Michael Laursen og kommer ind på, at det både psykologisk og praktisk giver nogle fordele af have en fast base, hvorfra man kan gå meget mere strategisk til værks, siger Michael Laursen og fortsætter:


- Det sjællandske truckmarked er præget af mange flere logistik-, distributions- og lagervirksomheder, end der er i Jylland og på Fyn. Derfor har man stort fokus på warehouse-materiel til disse kunder. Og derfor er det vigtigt, at vi har et dedikeret hus, hvor vi til dagligt kan samle trådene, tage dialogen internt og også invitere kunder på besøg. Det giver meget mere ro i hverdagen.


ProTruck er leveringsdygtig i hele paletten af løsninger - fra de mindste pallevogne til de helt store gaffeltruck og terminaltrækkere.


- Men hovedvægten af indsatsen kommer nok til at ligge på almindelige gaffeltruck og warehouse-materiel, som også skaber mulighed for stor volumen på eftermarkedet for serviceydelser, påpeger Michael Laursen, der ser frem til at komme i gang med aktiviteterne fra det nye domicil i Kærupparken i Ringsted. 


Bygningen står klar i løbet af sommeren, og Michael Laursen regner med, at ProTruck er i fulde omdrejninger i løbet af august.







Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.