Ny DSB-direktør melder forsigtigt ud

Torsdag 16. juli 2015 kl: 11:00
Af: Redaktionen

DSB’s nye topchef Flemming Jensen udtalte i et interview i Jyllands-Posten i begyndelsen af juli, at effektiviseringerne fortsætter, men at der også kommer ny tilbud til kunderne. Erfaringerne fra luftfarten kan bruges både indadtil og udadtil.


Flemming Jensen udtaler blandt andet i interviewet i Jyllands-Posten:


-Vi kommer til at se differentiering i højere grad end nu, så vi skal kunne segmentere kunder bedre. På den måde kan vi få fokus på, hvilke kunder der vil betale for et bedre produkt. DSB skal rumme det hele. Men vi har samme dilemma som luftfarten, hvor både lavprisselskaber og forretningsrejsende skal rummes.


-Vi skal lave tilbud, som imødekommer både den unge studerede, der vil billigst muligt frem, og på samme tid pendlere samt forretningsrejsende, som gerne vil betale for at få noget andet. En større differentiering af serviceudbud skal dog være fleksibel i forhold til omkostningerne, så vi kan lægge dem hos kunderne, som vil betale for et bedre produkt.


-Mit indtryk er, at vi har en organisation, der gennem mange år har givet masser af tryghed til de ansatte, hvoraf mange tidligere var tjenestemænd. Siden 2011 har det været nødvendigt at sætte den store turnaround i gang og få noget gjort ved en presset økonomi - gennem bl.a. store reduktioner i medarbejderstyrken.


-Som organisation skal vi både anerkende og acceptere, at vi fortsat må forandre os, konkluderer Flemming Jensen.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.