Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Værkstedskæde får flere online-bookinger

Torsdag 17. november 2022 kl: 20:53
Af: Redaktionen

Den danske del af europæiske Euromaster har en ambition om at være nummer ét på kundeservice - også når det gælder online tilstedeværelse og tilgængelighed, hvilket har givet målbare resultater og løftet onlinebookinger til de 32 danske værksteder med over 50 procent på få år

I forsøget på at gå kunder i møde har Euromaster blandt andet skruet op for sine online kanaler. Det har blandt andet betydet en stor optimering af serviceudbuddet på websitet samt hurtig assistance til kunder via en chatfunktion.
 

Ifølge Lene Lodberg, der er salgs- og marketingdirektør i Euromaster, har hensigten med det digitale løft været at møde kunderne, hvor de er, og særligt at onlinebooking skal være mere tilgængeligt for kunderne - og det har virket.
 

- Vores målrettede indsats for at styrke vores service til kunderne online har med al tydelighed båret frugt. Efter implementeringen af den nye servicestrategi har vi kunnet se, at konverteringsraten i vores onlinekanaler alene er steget med 70 procent i forhold til sidste år. Det vil altså sige, at flere af vores besøgende på websitet gennemfører en booking end hidtil, siger Lene Lodberg og tilføjer:
 

- I år har vi set en stigning i antallet af onlinebookinger og nu sker over 50 procent af vores bookinger online fremfor telefonisk eller på værkstederne. Det indikerer, som vi forventede, at det er værdiskabende for vores kunder at kunne foretage både bookinger hvor og når, man vil.


Fuld fart på sociale medier
For at omsætte deres vision til handling har Euromaster arbejdet strategisk online - særligt på sociale medier. Foruden en digital oprustning på hjemmesiden har Euromaster også skruet op for sine sociale medier. Senest er Euromaster kommet på videoplatformen TikTok, hvor både rekruttering og kundeservice er i fokus.

 
- Vi skal konstant følge med i tidens tendenser og være til stede, der hvor vores kunder er. Her er også Tik-Tok et oplagt medie til at udvide vores kundeservice - for slet ikke at snakke om vores kundebase. I et serviceperspektiv giver videoformatet os mulighed for at komme med gode tips og tricks til, hvordan man vedligeholder sin bil. Samtidig kan vi også skabe kendskab blandt en ny og yngre målgruppe, hvilket er et kæmpe plus, forklarer Lene Lodberg.
 

Euromaster Danmark er en del af Euromaster, der er Europas største dæk- og autoservicekæde og 100 procent ejet af Michelin. Euromaster har afdelinger i 17 lande i Europa, over 2.400 autoværksteder og 2.600 mobile enheder, der hjælper med dæk og service til alle typer af køretøjer. I Danmark har Euromaster 32 værksteder og 225 medarbejdere med ekspertise indenfor auto- og dækservice indenfor både personbiler, landbrug, lastbiler, entreprenørmaskiner og varevogne.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Frederikshavn Havn kommer under kommunens ledelse
- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Transportvirksomhed i Horsens er kørt i Skifteretten
- Konkursramt transportvirksomhed i Glostrup havde 30 medarbejdere
- Transportfirma i Tilst kørte i knap tre år
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram
- Politiet tilbageholdt lastbil i Kalundborg
- Havn på Djursland nåede rekordomsætning for femte år i træk
- En plus en plus en plus en - bliver et 34 meter langt vogntog
- Vognmand fra Brylle hentede påhængsvogn til veksellad i Hedensted
- Tysk-italiensk joint venture har fået ok fra konkurrencemyndighederne

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst