Klik venligst

  
Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      
CORONA-SITUATIONEN:

Rejsearrangører få hjælp med at tilbagebetale aflyste rejser

Tirsdag 7. april 2020 kl: 12:49
Share  


Af: Redaktionen

S-Regeringen har åbnet en ny ordning for ramte rejsearrangører. Ordningen hjælper dem med at tilbagebetale rejser, der er blevet aflyst som følge af indsatsen med at dæmme op for spredningen af corona-virus

Ordningen er indført med støtte fra Folketinget og er en del af Rejsegarantifonden. Med ordningen får ramte rejsearrangører mulighed for at få dækket aflyste og annullerede pakkerejser og dermed penge til at tilbagebetale kunder. Med ordningen stiller staten via Rejsegarantifonden en garanti på 1,5 milliarder kroner.


- Med den nye garantiordning sikrer vi, at kunderne får deres penge tilbage, hvis rejsen er blevet aflyst på grund af corona. Mit håb er, at vi med den nye garantiordning kan undgå for mange konkurser i rejsebranchen, siger erhvervsminister Simon Kollerup (S) og fortsætter:


- Regeringen har lanceret en række af hjælpepakker, der skal give pressede virksomheder en økonomisk indsprøjtning. Men det er vores vurdering, at der er brug for yderligere tiltag, når det gælder rejsebranchen, som blev ramt tidligt i forløbet og er hårdt presset. Derfor lancerer regeringen i dag dette tiltag.


Normalt dækker Rejsegarantifonden kun tilbagebetalinger, hvis rejseudbyderen er gået konkurs, men med den nye ordning gælder det også pakkerejsekunder, hvor udbyderen ikke er gået konkurs.


Det giver rejseudbyderne mulighed for at anmode Rejsegarantifonden om at tilbagebetale beløb på pakkerejser, som ikke kunne gennemføres, fordi Udenrigsministeriet i sine rejsevejledninger frarådede og fraråder ikke-nødvendige rejser som konsekvens af Covid-19.


Ordningen er midlertidig og gælder for rejser, der er blevet påvirket af Udenrigsministeriets rejsevejledninger.


Fakta om ordningen:
  • Rejsegarantifonden kan refundere det forudbetalte beløb til rejsekunden, hvis kunden endnu ikke har modtaget det fra rejseudbyderen
  • Hvis rejseudbyderen har refunderet det forudbetalte beløb til rejsekunden, kan fonden betale rejseudbyderen beløbet og dermed holde hånden under rejseudbyderens økonomi
  • Hvis rejseudbyderen har udstedt et tilgodebevis/gavekort til kunden, kan fonden udbetale det forudbetalte beløb til kunden mod, at tilgodebeviset/gavekortet annulleres
  • Ønsker man som rejseudbyder at opnå støtte til tilbagebetalinger gennem Rejsegarantifonden, skal man tage fat i Rejsegarantifonden

Interesserede kan læse mere på Rejsegarantifondens hjemmeside - klik her:






Klik venligst

© Copyright 2020 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Regionerne er klar til et klimapartnerskab
- Begrænsning i antal passagerer med fjernbusser er ophævet
- Samkørselstjeneste og mobilitetsselskab vil samarbejde i Nordjylland
- Vi vil ændre vores rejsevaner efter corona-tiden
- Myldretiden er tilbage på de mest travle motorveje
- Politiet har afvist 3.514 personer ved grænserne
- Tyskere må tage biltoget til øen Sild
- Brotrafikken er gået tilbage
- Corona-situationen sætter spor i Storebæltstrafikken
- Mobile autoværn skal øgesikkerheden på Storebæltsbroen
- Sådan når vi 70-procents målsætningen i 2030
- Rederi vil igen sejle med tre færger

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst