Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Norsk rederi har sat ro/ro-skib ind mellem Norge og Tyskland

Mandag 14. januar 2019 kl: 12:07
Af: Redaktionen

Torsdag i sidste uge sejlede ro/ro-skibet M/S Color Carrier for første gang på Color Lines nye rute mellem Oslo og Kiel. Ved at benytte søvejen frem for landevejen kan transportører mindst spare de omkring 440 kilometer, der er mellem Kiel og Frederikshavn, hvor der også er en færgeforbindelse til Oslo

Med det nyindkøbte ro/ro-skib, der er blevet navngivet M/S Color Carrier, på forbindelse fordobler Color Line fragtkapaciteten i forhold til tidligere, hvor rederiet sejlede med ro/pax-færger mellem Kiel og Oslo. Fremover er kapaciteten hos Color Line oppe på 80.000 årlige trailere på forbindelsen. 80.000 lastbiltrailere svarer til en sammenhængede kæde af trailere fra Oslo til Tromsø.


- Satsningen er et vigtig bidrag for at styrke den miljøvenlige søvej, som repræsenterer godsets kollektive løsning, siger koncernchef i Color Line, Trond Kleivdal.


Med satsningen på M/S Color Carrier, som øger antallet af færgeafgange på ruten til 80 hver måned, vil Color Line rendyrke ro/ro-transport som et nyt aktivitetsområde. Det nye skib på ruten vil sejle seks gange ugentligt.


Trond Kleivdal peger på, at flytningen af gods fra vej til skib er et vigtigt skridt mod en reduktion af CO2-udslip fra transportsektoren.


En samarbejdsaftale med tyske Kombiverkehr bidrager til at fragten kan sendes miljøvenligt og effektivt videre fra havnen i Kiel med jernbane til og fra storbyer i Europa. 


Om M/S Color Carrier:
  • Color Carrier er bygget ved Fosen Yard i 1998
  • Lanemeter: 1.775 meter
  • Isklasse: 1A Super
  • Servicefart: 20 knop
  • For godt to år siden fik skibet installeret scrubbere til røgrensning
  • Skibet vil også blive ombygget til at kunne benytte eksisterende anlæg for landstrøm ved Color Line-terminalen i Oslo og ved tilsvarende anlæg i Kiel, når det bliver færdigt






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Skandinavisk CO2-samarbejde er en vigtig brik i etablering af europæisk CO2-infrastruktur
- Gravearbejdet på Femern Bælt-tunnelen er afsluttet
- Skandinavisk samarbejde om CO2-transport og lagring er faldet på plads
- Udledning af scrubbervand fra skibe bliver forbudt i det danske territorialfarvand
- Påsken løftede passagertallet hos rederikoncern
- Havneselskab med tre havne holdt godsomsætningen
- Finsk rederi har åbnet rute mellem Skåne og Polen
- Bornholms største havn nåede rekordomsætning og et resultat over det forventede
- Mobilkran kan løfte 144 ton og øger kapaciteten
- Dansk rederikoncern udvider sit logistiknetværk til Tyrkiet
- Svensk rederi-koncern vil udvide uden for Europa
- Rederi og havne arbejder på landstrøm til containerskibe

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst