Tre rederier skal levere øget færgekapacitet - hvis...
Onsdag 2. januar 2019 kl: 12:27
Af: Jesper ChristensenI slutningen af marts træder Storbritannien ud af EU-samarbejdet. Hvis Storbritannien ikke godkender den indgåede aftale om, hvordan blandt andet samhandlen fremover skal ske, vil det eksempelvis betyde toldbehandling af alle lastbiler, der skal ind og ud af Storbritannien - og det vil øge behovet for færgekapacitet
Derfor har det britiske transportministerium indgået aftaler med tre rederier - danske DFDS, franske Brittany Ferries og britiske Seaborne Freight - om at de skal levere yderligere færgekapacitet, hvis Storbritannien vælger exit-udgangen fra EU-ssamarbejdet uden en aftale 29. marts.
Lastbilchauffører, der før EU åbnede det indre marked, og som har været med færgerne til og fra Storbritannien, kan sikkert huske, at toldbehandling i eksempelvis Dover kunne være en langvarig affære - og at der er begrænset plads i havnen.
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Formandskabet fortsætter uændret
- Frederikshavn Havn kommer under kommunens ledelse
- Havn på Djursland nåede rekordomsætning for femte år i træk
- Udvidelsesplaner har udløst supplerende miljøkonsekvensrapport
- Stort havvindsudbud kan sikre brændstof til skibsfarten
- Erhvervsorganisation efterlyser samlet grøn plan for transport i Danmark
- Limfjordshavn holdt omsætningen oppe uden Grønlandstrafik
- Skandinavisk CO2-samarbejde er en vigtig brik i etablering af europæisk CO2-infrastruktur
- Gravearbejdet på Femern Bælt-tunnelen er afsluttet
- Skandinavisk samarbejde om CO2-transport og lagring er faldet på plads
- Udledning af scrubbervand fra skibe bliver forbudt i det danske territorialfarvand
- Påsken løftede passagertallet hos rederikoncern
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |