Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Årets varebil blev enten den ene, den anden eller den tredje

Torsdag 20. september 2018 kl: 15:44
Share  


Af: Redaktionen

Årets varebil blev enten den ene, den anden eller den tredje

Det blev trillinge-varebilerne Peugeot Partner, Citroën Berlingo samt Opel- og Vauxhall Combo der med 127 point vandt titlen Årets Varebil i Europa (Van of the Year)

Trillingerne blev efterfugt af Mercedes-Benz Sprinter, der med 92 point kørte ind på andenpladsen, mens de tre øvrige kandidaterne endte med 33 point til Ford Transit Connect og 18 point til både Ford Transit Courier og Renault Master Z.E.


Peugeot-Citroën koncernen - Group PSA - er markedsleder Europa for lette varebiler med 30 procent efterfulgt af Renault og Ford. PSA har ifølge det danske medlem af juryen bar Van of the Year, Carsten Teiner, præsteret en sensation, når det gælder udviklingen af de nye varebiler Peugeot Partner, Citroën Berlingo samt den nye bil i familien, Opel Combo.


Ved at udvikle en kraftigere bagaksel end personbilsudgaverne er man kommet op på 1.000 kg i nyttelast at gøre godt med mod tidligere cirka 600 kg. 


Carsten Teiner fremhæver også PSA’s otte trins automatgear - især sammen med den 130 hk dieselmotor. Han roser også også trillingernes lave støjniveau i alle udgaver.






Klik venligst

© Copyright 2019 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- DFDS skifter logistic-direktør
- Fire nye Goldhofer-trailere har dobbelt udtræk
- Blockchain-løsning skal øge åbenheden i biltransportbranchen
- Nyt distributionscenter i Greve har fået sin første nye lejer
- Dragørvognmand drager ud med rullegræs bag gardinerne
- Renault var med på elektrisk konference i Lyon
- Vognmand på Stevns tipper med kærre fra jysk forhandler
- Selvkørende lastbil har fået debut på svensk landevej
- 21 broer og tunneller skal renoveres i år
- Skraldebiler i Middelfart stopper med traditionel diesel
- Horsens bliver nødhavn
- Transportarbejdsgivernes formand fortsætter

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst