Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Vognmandsorganisation foretrækker normaltid

Tirsdag 18. september 2018 kl: 16:00
Share  


Af: Redaktionen

EU har sommertiden oppe at vende. Baggrunden for at indføre sommertid var et ønske om at spare på energien til først og fremmest belysning. Men belysningen er blevet mere og mere energieffektiv - især med indførelsen af LED-pærer - så sommertiden har på det punkt mistet sin betydning. Men en omlægning kan have uhensigtsmæssige virkninger. derfor har planerne været i høring

Hos DTL - Danske Vognmænd har man sendt følgende høringssvar til det danske Transportministerium, hvor reglerne om sommertid/vintertid hører under:


"Det er for DTL meget vigtigt, at de enkelte medlemslande ikke individuelt kan fastsætte deres tidszone, men at tidszonerne skal være ens for Centraleuropa for eksempel mellem Danmark, Tyskland og Sverige. Det gælder ikke mindst i forhold til anvendelsen af takografen til kontrol af køre-/hviletidsreglerne. At for eksempel Storbritannien er en time efter og Finland en time foran, kan i DTL’s optik fastholdes.
 
DTL’s medlemvirksomheder har gennemgående mere brug for lys om formiddagen end om eftermiddagen, herunder i forbindelse med på- og aflæsning herunder for eksempel  med kran. De vil derfor foretrække normaltid frem for sommertid hele året, hvis de nugældende halvårlige skift afskaffes.
 
Alternativt foretrækker DTL, at man fortsætter med de nuværende skift mellem normaltid og sommertid."
 




Klik venligst

© Copyright 2019 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- DFDS skifter logistic-direktør
- Fire nye Goldhofer-trailere har dobbelt udtræk
- Blockchain-løsning skal øge åbenheden i biltransportbranchen
- Nyt distributionscenter i Greve har fået sin første nye lejer
- Dragørvognmand drager ud med rullegræs bag gardinerne
- Renault var med på elektrisk konference i Lyon
- Vognmand på Stevns tipper med kærre fra jysk forhandler
- Selvkørende lastbil har fået debut på svensk landevej
- 21 broer og tunneller skal renoveres i år
- Skraldebiler i Middelfart stopper med traditionel diesel
- Horsens bliver nødhavn
- Transportarbejdsgivernes formand fortsætter

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst