Klik venligst

  
Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      
SVENSK LASTBILPRODUCENT FØR EUROPÆISKE MESSE:

Flere teknologier er nødvendige for en fossil-fri fremtid

Mandag 17. september 2018 kl: 12:43
Share  


Af: Redaktionen

Batteridrevne køretøjer vil spille en afgørende rolle i arbejdet med at skabe et bæredygtigt transportsystem, der lever op til FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling og klimaaftalen fra Paris i 2015. Den svenske producent af lastbiler, busser og motorer, Scania, peger på, at biobrændstoffer anvendt i forbrændingsmotorer her og nu udgør det bedste alternativ

- Vi udvikler alle alternative teknologier med fokus på deres kommercielle levetid, siger Christian Levin, der er Head of Sales and Marketing hos Scania. 


- Det ville være umuligt at lancere produkter, der ikke opfylder vores kunders forretningsbehov. Den grundlæggende forudsætning skal være, at teknologien giver en rimelig TCO (Total Cost of Ownership) på kort sigt, siger han videre og peger på, at Scania’s plug-in hybrid lastbil og den batteridrevne bus (BEV, Battery Electric Vehicle), der begge er udstillet på den internationale transportmesse IAA i Hannover i denne og næste uge, lever op til dette kriterie. 


- Scania er velpositioneret, hvad angår teknologiske udvikling af omkostningseffektive løsninger, siger Christian Levin.


I en stor undersøgelse har Scania for nyligt udforsket flere muligheder at blive fossilfri i de kommende årtier på - lige fra fuld elektrificering til en portofølge af alternative drivliner. Undersøgelsen viser, at den hurtigste udbredning af elbiler vil kræve fire til fem gang større investeringer i infrastruktur i forhold til den nuværende situation, men vil til gengæld i 2050 kunne reducere driftsomkostningerne med 40 procent.


Faktisk giver batteridrevet (BEV) det mest omkostningseffektive forløb i den samlede nedbringelse af fossile brændstoffer til tung transport. I 2031 vil de samlede omkostninger for batteridrevne køretøjer (BEV) nå niveau med diesel på alle segmenter, inklusiv langturstransport.


Scania har forpligtet sig til at levere alle teknologier, der effektivt kan bidrage til at reducere CO2-udledningen. En implementeringstid af fossilfrie drivlineteknologier på mindst 5 til 10 procentpoint om året i hele verden er nødvendig for fuldt ud at kune trænge gennem på markederne i 2040. 






Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Transportjuristerne skriver om kombineret godstransport og betydningen for cabotagekørsel
- Vognmand tog to med tip med hjem til Græsted
- Tysk lastbil blev lettet for dieselolie
- Amerikansk brintlastbil er bygget til Europa
- Nyt digitalt værktøj skal ruste virksomheder til Brexit
- Luftforurening belaster børn mest
- Gratis erhvervsfragt med færge er i strid med loven
- Skoletræt har fået et køligt overblik
- Varebilvognmand vil have CO2-afgiften væk fra biogas
- CO2 er et centralt punkt på verdenskongres
- Med en specialtraileren fra Nooteboom kan Herning-vognmand laste omkring 100 ton
- Militærbro skal lede biler over Ribe Å

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst