Klik venligst

  
Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      
VOGNMANDSFORENINGEN FDL KOMMENTERER P-RESTRIKTIONER:

Chauffører og vognmænd blæser på ny lov

Onsdag 18. juli 2018 kl: 08:41
Share  


Af: Redaktionen

Søndag 1. juli trådte nye regler for parkering på landets motorvejsratepladser i kraft, så det blev ulovligt at holde længere end 25 timer. Her godt 14 dage senere konstaterer vognmandsorganisationen FDL - Frie Danske Lastbilvognmænd - at politiet åbenbart ikke gider at kontrollere, om reglerne bliver overholdt

FDL kommenterer:

Til trods for, at den stærkt omdebatterede lov om 25 timers parkering på de statslige rastepladser, er trådt i kraft, parkeres der stadigt i såvel nødspor som uden for de afmærkede båse, hvilket understreger tre ting:
  • at chaufførerne blot tager chancen i håb om, at politiet ikke kommer ind på pladsen
  • at risikoen for at blive noteret er lille
  • politiets manglende kontrol, som har skabt undren hos dem, der efter bedste evne, søger at overholde gældende love og regler

Det er i orden, at den ny p-begrænsning, skiller vandene, men nu er loven trådt i kraft, og så må det være politiets forbandede pligt at tjekke p-pladserne, siger FDL’s kontorleder, Jens Groot, der fortsætter:


- Der parkeres stadig efter for godt befindende i nødsporet og uden for parkeringsbåsene, i de forkerte båse. Det har man gjort i mange år, uden at patruljevognene har gjort noget ved problemerne.


Spørger man lastbilchaufførerne, svarer mange, at de, stort set, overhovedet ikke har set politiet. De ser ingen patruljevogne køre gennem parkeringsområdet og de sover jo ikke i alle 11 timer om natten, ej heller, når der holdes de daglige pauser, og der mangler en, der regelmæssig aktiv observerer, hvad der foregår på parkeringsområderne. Så her er det reelt politiet, som svigter kontrollen.


I Tyskland er det en selvfølgelighed, at patruljevognen kører ind gennem alle parkeringspladser, og det har en stor præventiv virkning. Nu ved vi godt, at det danske politi er topstyret med ulemper og fordele - det er kæft trit og retning uden indflydelse. I Danmark er det ikke en selvfølgelighed, men er det så en bevist handling, at politiet undlader at dreje ind omkring parkeringsområdet?


Det er helt uforstående, ikke mindst i betragtning af, at politireformen har sendt det tidligere aften nat vagtpersonale, fra selv større byer, ud i patruljevogne, som dirigeres fra centrale steder i politikredsen.


Jens Groot mener, at der er et mærkbart øget behov for en effektiviseret bemanding, ingen skal bare sidde og vente ved telefonen, eller at nogen skulle ringe på dørklokken.


- Lad os da for pokker få et dansk BAG. Det er der hårdt brug for, siger han.




Klik venligst

© Copyright 2019 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Terminalflytning gavende det lokale miljø
- Stena Lines første af fem nye skibe er kommet i vandet
- Den årlige inflation i euro-området var på 1,6 procent
- Sættevognen kan køre som blokvogn
- Herning-virksomhed fik det første kran-eksemplar i Danmark
- Flis-virksomhed har overført en anhænger til Grønbjerg ved Give
- Direktør fik otte en halv måned hos Vejle-virksomhed
- Plastgenbrug kan gøre Danmark mindst 1,6 milliarder kroner rigere om året
- Vognmand fra Føvling har fået en trailer med gående gulv
- Vognmand fra Allindemagle fik ny bil til 45-års jubilæum
- Rumænsk EU-formandskab vil sætte fart i vejpakken
- VLAK-Regeringen vil afskaffe regionerne

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst