Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Tilfredsheden med kørselsordning er kørt frem

Onsdag 6. juni 2018 kl: 07:08
Share  


Af: Redaktionen

En ny brugerundersøgelse af Aarhus Kommunes kørselsordning viser markant fremgang og samlet gennemsnitlig tilfredshedsscore på 4,2 ud af 5 for alle brugergrupper. Undersøgelsen peger også på, at der er steder i ordningen, Aarhus Kommune fortsat skal have fokus på


Rambøll har på vegne af Aarhus Kommune og Kørselskontoret atter gennemført en brugertilfredshedsundersøgelse af Kørselstilbuddet for specialkørsel i perioden fra april til maj.


Formålet med undersøgelsen er at give et præcist billede af, hvordan brugerne oplever kørselstilbuddet, hvad brugerne er tilfredse med, og hvor der skal sættes ind for at forbedre kørsels-tilbuddet yderligere.
 

Samlet viser undersøgelsen en fremgang i tilfredsheden for alle brugergrupper sammenholdt med undersøgelsen fra 2017. Undtaget er brugergruppen ”Ældre” som er status qua, dog med udgangspunkt i en høj tilfredsheds-score på 4,5. Samlet gennemsnitlig tilfredshedsscore er på 4,2 ud af max 5 for alle brugergrupper.
 

Af specifikke resultater viser undersøgelsen, at andelen af tilfredse eller meget tilfredse forældre til gruppen af ”Skolebørn”, der benytter kørslen, siden 2017 er gået 16 procentpoint op til i alt 81 procent. For brugergruppen ”voksne med handicap” er andelen af tilfredse eller meget tilfredse gået 25 procentpoint op til i alt 79 procent. 
 

Undersøgelsen peger på, at der er steder i ordningen, Aarhus Kommune skal have fokus på - eksempelvis i forhold til en bekymring for håndteringen af krisesituationer under transporten og regelmæssigheden ved afhentning og aflevering, hvor enkelte har oplevet for lange ventetider. Rapporten skal give input til løbende forbedringer både på Kørselskontoret og hos kommunens leverandører.
 

Undersøgelsen har brugt en skala, der går fra 1 til 5, hvor 1 svarer til ”Meget utilfreds”/”Slet ikke”, 3 svarer til ”Hverken utilfreds eller tilfreds”/”I nogen grad” og 5 svarer til ”Meget tilfreds”/”I meget høj grad”. Jo højere værdi, desto højere er den angivne tilfredshed.
 

Interesserede kan se undersøgelsen her:








Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Billund og Warszawa bliver furbundet med flyforbindelse
- DriveNow udvider flåden med 200 ekstra biler
- Minibus blev ramt af et tog ved Varde
- Virksomheder har sværere ved at få besat stillinger
- Rederi vil anlægge grøn havn ved den blå vandvej
- Trafikanter har fået mere plads på motorvejen
- Lavere færgetakster har givet ø-færgerne fremgang
- 26-årig mand mistede Mastercard og penge efter taxitur
- Skandinavisk flyselskab åbner rute til Hong kong fra København
- Busselskab i Hirtshals overtager konkursramt busselskab i Hjørring
- København og Aqaba får direkte flyrute
- Transportudvalg så på tog og transportløsninger

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst