Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      
FREDERIKSHAVN HAVN:

Stena Oil får 38.000 kvadratmeter til Nordeuropas største bunkerterminal

Fredag 4. maj 2018 kl: 09:47
Share  


Af: Redaktionen

Frederikshavn Havn, der står over for at indvie en udvidelse af havnen, Etape 1, har underskrevet kontrakten på en Etape 2, for at efterkomme efterspørgslen på baglandsareal. Med Stena Oils etablering af Nordeuropas største bunkerterminal har Frederikshavn Havn udlejet 38.000 kvadratmeter til en virksomhed, der kan skabe yderligere omsætning til havnen

- Vi er stolte over, at Stena Oil har valgt at placere deres nye terminalaktiviteter i Frederikshavn. Det får stor betydning for det samlede maritime erhverv i byen. Aftalerne, som vi har indgået i forbindelse med havneudvidelserne, betyder, at vi nu har nået de strategiske mål for såvel aktiviteter som økonomi for 2021, siger Mikkel Seedorff Sørensen, der er direktør for Frederikshavn Havn. 


- Vi kan snart melde udsolgt på det samlede areal for Etape 1, og i forbindelse med Etape 2, som inkluderer 400 meter kaj og uddybning fra 11 til 14 meter, tilføjes nu yderligere 150.000 kvadratmeter baglandsareal, siger han videre.


En Etape 2-havneudvidelse er færdig i begyndelsen af 2019, og betyder at Frederikshavn Havns samlede areal runder 950.000 kvadratmeter.

 
Frederikshavn Havn er en af Frederikshavn Kommunes vækstmotorer. Der er 5.500 arbejdspladser tilknyttet havnen, og samlet set udgør de 30 procent af kommunens skatteindtægter. Det er derfor en nyhed, der modtages med glæde, at endnu en stor international virksomhed rykker ind på Frederikshavn Havn.


Om Stena Oil
  • Stena Oil er Skandinaviens førende leverandør af bunkerolie og marine helhedsløsninger til fartøjer i Skagerrak, Kattegat og Nordsøområdet
  • Den nye bunkerterminal i Frederikshavn bliver Skandinaviens største.

Om udvidelsen af Frederikshavn Havn
  • Havneudvidelsen i Frederikshavn Havn udgør i Etape 1 330.000 kvadratmeter baglandsareal, 600 meter kaj og 11 meter dybgang
  • Etape 2 (som blev vedtaget i oktober 2017) tilføjer yderligere 150.000 kvadratmeter baglandsareal, 400 meter kaj og 14 meter dybgang




Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Norsk færgerederi vil sætte ro/ro-skib ind på Tysklandsrute
- Dansk shipping-koncern indgår samarbejdsaftale med norsk rederi
- Færgerederi flytter til Halmstad
- Stena Line sætter millioner af til svensk charmeoffensiv
- Containerrederi vender tilbage til Helsingborgs Hamn
- Amerikansk selskab vil genindvinde produktionsplatforme i Frederikshavn
- Klare retningslinjer for gennemførsel af svovlkrav er på vej
- Dansker skal have international maritim pris
- 67-årig dame fra Frederiskhavn lægger til kaj i Grenaa
- Stena Line har fået ny fragtchef i Tyskland
- 11 selskaber med rødder i shipping og logistik skifter til samme navn
- Københavns nye havnebusser er elektriske

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst