Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Molslinjen venter på passager nummer 100.000.000

Torsdag 22. marts 2018 kl: 16:34
Af: Redaktionen

Siden starten i 1966, hvor proprietær Valdemar Olsen 18. maj officielt indviede Molslinjens nye rute, hvor musik og fest fyldte færgen ”Mette Mols” på den første tur fra Ebeltoft, har Molslinjens færger transporteret passagerer mellem Jylland og Sjælland. Og lige om lidt runder Molslinjen en historisk milepæl, når passager nummer 100 millioner sætter fod på en nutidens hurtigfærger

I slutningen af sidste år rundede Molslinjens samlede passagertal 99 millioner. Det betyder, at det øjeblik, hvor passager nummer 100 millioner træder ind på en af hurtigfærgerne, nærmer sig.


- Når man sejler med passagerer, er det afgørende, at man ved, hvor mange mennesker man har ombord. Derfor har vi været i stand til helt præcist at følge antallet af passagerer helt fra Molslinjens begyndelse i 1966, siger Molslinjens administrerende direktør, Carsten Jensen.


Molslinjen sejlede i 2017 med det største antal passagerer i rederiets historie. Næsten tre millioner mennesker valgte sidste år en af Molslinjens hurtigfærger til turen mellem Jylland og Sjælland. Busruten Kombardo Expressen stod for cirka 100.000 passagerer.


Afhængig af tilstrømningen af passagerer, vil passager nummer 100 millioner dukke op i det tidlige forår - og det vil Molslinjen fejre.


- Det er et stykke dansk transporthistorie, som vi klart vil markere. Hvordan ved vi ikke helt endnu, men mon ikke vi kan gøre turen lidt speciel for den passager, som får tælleren til at ramme 100 millioner, siger Carsten Jensen.


Sådan så det ud, da den første million passagerer i 1968 blev fejret. Det blev kromand Emil Laursen og hans hustru fra Løgstør, der fik æren.






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Erhvervsorganisation efterlyser samlet grøn plan for transport i Danmark
- Limfjordshavn holdt omsætningen oppe uden Grønlandstrafik
- Skandinavisk CO2-samarbejde er en vigtig brik i etablering af europæisk CO2-infrastruktur
- Gravearbejdet på Femern Bælt-tunnelen er afsluttet
- Skandinavisk samarbejde om CO2-transport og lagring er faldet på plads
- Udledning af scrubbervand fra skibe bliver forbudt i det danske territorialfarvand
- Påsken løftede passagertallet hos rederikoncern
- Havneselskab med tre havne holdt godsomsætningen
- Finsk rederi har åbnet rute mellem Skåne og Polen
- Bornholms største havn nåede rekordomsætning og et resultat over det forventede
- Mobilkran kan løfte 144 ton og øger kapaciteten
- Dansk rederikoncern udvider sit logistiknetværk til Tyrkiet

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst