Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Der er stadig is på havet

Mandag 12. marts 2018 kl: 12:03
Share  


Af: Redaktionen

Selvom det har været tøvejr de sidste par dage, er der stadig is i havne og fjorde rundt omkring i de indre danske farvande

Ismeldingen for de danske farvande 12. marts lyder:

Jyllands Vestkyst:
Isfrit

 
Limfjorden:
Lemvig havn, tæt drivis mellem 10 og 15 cm tyk små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning

Oddesund, isfrit, is mindre end 5 cm tyk kvadderis. Skibsfart uhindret.

Nykøbing Mors Sallingsund, åbent vand, is mindre end 5 cm tyk små isflager. Sejlads uhindret

Nykøbing Mors havn, åbent vand is mellem 5 og 10 cm tyk kvadderis. Sejlads uhindret

Skive havn, spredt drivis mellem 5 og 10 cm tyk kompakt kvadderis. Sejlads uhindret

Skive Fjorden til Lundøhage, åben drivis mellem 5 og 10 cm tyk mellem store isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning

Løgstør farvandet mod øst, meget tæt drivis overvejende mellem 15 og 30 cm tyk med forekomst af tykkere. Sejlads indstillet indtil videre

Aalborg, fjorden udfor byen, spredt drivis mellem 10 og 15 cm tyk små isflager. Sejlads vanskelig for stålskibe, der er svagt byggede eller skibe med ringe maskinkraft

Aalborg til Hals, spredt drivis mellem 10 og 15 cm tyk små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning
 

Jyllands Østkyst:
Hobro havn, spredt drivis mellem 5 og 10 cm tyk kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning

Hadsund fjord, spredt drivis mellem 5 og 10 cm tyk kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning

Vejle, havn og inder fjord, åben drivis mellem 5 og 10 cm, kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning
 
Fyn:
Svendborgsund østlige adgang, åbent vand is under 5 cm tyk kvadderis. Skibsfart uhindret

Svendborg havn og sund, åbent vand is under 5 cm tyk kvadderis. Skibsfart uhindret

Svendborgsund vestlige adgang, åbent vand is mellem 5 og 10 cm tyk kvadderis. Skibsfart uhindret

 
Sjælland:
Holbæk havn og fjord, tæt drivis udenfor mellem 5 og 10 cm tyk mange smeltevandspytter på overfladen. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning

Frederikssund, havnen, åbent vand is under 5 cm tyk kvadderis. Skibsfat uhindret

Frederikssund farvandet nord på mod Frederiksværk, åbent vand is under 5 cm tyk kvadderis. Skibsfart uhindret

Kastrup havn, åben drivis under 5 cm tyk mange smeltevandspytter på overfladen. Sejlads uden isbryderassistance er kun muligt for stærkt byggede skibe egnet for sejlads i is og med god maskinkraft

Fakse Ladeplads havn, åbent vand is under 5 cm tyk. Skibsfart uhindret

Fakse Ladeplads bugtens inderste del, åbent vand is under 5 cm tyk. Skibsfart uhindret.

Karrebæksminde havn, isfrit

Karrebæksminde løbet til Næstved, isfrit
 

Lolland Falster:
Nykøbing Falster havn og sund, spredt drivis under 5 cm kvadderis. Skibsfart uhindret

Nykøbing Falster sundet nordefter, åbent drivis mellem 5 og 10 cm tyk store isflager. Sejlads vanskelig for stålskibe, der er svagt byggede eller skibe med ringe maskinkraft

Rødbyhavn havn, isfrit is under 5 cm tyk. Skibsfart uhindret







Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Amsterdam og Milano-området får direkte godsforbindelse med tog
- Havneselskab styrker båndene til jernbaneoperatør
- Transport- og logistik-koncern åbner nyt kontor i Kolding
- Havn har indbragt rederikunde for inkasso
- Skal vi flytte afgangen 15 minutter?
- Bornholmslinjen åbner for mere fragt på hurtigfærgen
- Dansk tonnageskatteordning får EU’s accept til at omfatte nye typer af skibe
- Molslinjen får grønt lys til at købe Danske Færger A/S
- Skibsfarten på have og havne skal være mere miljøvenlig
- Modulbaseret undervisning skal hjælpe maritime iværksættere og nye medarbejdere
- Fremtidens rederi kræver nye kompetencer
- Fiskerihavne har modtaget fisk for 9 procent mere i 1. halvår i år

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst