Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Daglig ismelding er lang

Mandag 5. marts 2018 kl: 12:53
Af: Redaktionen

Frosten har gjort isen rundt omkring tykkere og øget udbredelsen. Dagen ismelding lyder blandt andet, at sejlads i Struer Havn kun er muligt uden isbryder assistance for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft

Ismelding for de danske farvande 5. marts 2018.
      
        
Jyllands Vestkyst:
Thyborøn kanal, åbent vand. Skibsfart uhindret.

Thyborøn havn, meget tæt drivis under 5 tyk mellemstore isflager. Sejlads vanskelig for stålskibe, der er svagt byggede eller skibe med ringe maskinkraft.


Limfjorden:
Sælhundeholm Løb, åbent vand. Skibsfart uhindret.

Lemvig havn, kompakt drivis mellem 5 og 10 cm tyk overlappende is. Sejlads vanskelig for stålskibe, der er svagt byggede eller skibe med ringe maskinkraft.

Oddesund, tæt drivis mellem 10 og 15 cm tyk små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.

Struer havn, fastis mellem 10 og 15 cm tyk jævn is. Sejlads uden isbryder assistance er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.

Struer Venøsund, fastis mellem 10 og 15 cm tyk jævn is. Sejlads uden isbryder assistance er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.

Nykøbing Mors Sallingsund, åbent vand is mindre end 5 cm tyk kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.

Nykøbing Mors havn, spredt drivis is mellem 5 og 10 cm tyk kvadderis. Skibsfart uhindret. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.

Skive havn, kompakt drivis mellem 10 og 15 cm tyk kompakt kvadderis. Sejlads uden isbryder assistance er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.

Skive Fjorden til Lundøhage, fastis mellem 10 og 15 cm tyk jævn is. Sejlads uden isbryder assistance er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.

Livø Bredning, åben drivis under 5 cm tyk kvadderis. Skibsfart uhindret.

Løgstør Bredning, åben drivis under 5 cm tyk kvadderis. Skibsfart uhindret.

Løgstør farvandet mod vest spredt drivis mellem 10 og 15 cm tyk kvadderis. Skibsfart uhindret.

Løgstør farvandet mod øst meget tæt drivis mellem 10 og 15 cm tyk overlappende is. Sejlads vanskelig for stålskibe, der er svagt byggede eller skibe med ringe maskinkraft.

Aalborg, fjorden udfor byen, tæt drivis mellem 10 og 15 cm tyk små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.

Aalborg til Hals, tæt drivis mellem 10 og 15 cm tyk små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
 

Jyllands Østkyst:
Hadsund fjord, spredt drivis mellem 5 og 10 cm tyk små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.

Hobro, havn og inder fjord, åben rende i meget tæt drivis mellem 5 og 10 cm, kvadderis, Sejlads vanskelig for stålskibe, der er svagt byggede eller skibe med ringe maskinkraft.

Vejle, havn og inder fjord, fastis, tykkelse mellem 5 og 10 cm, skrueis. Sejlads vanskelig for stålskibe, der er svagt byggede eller skibe med ringe maskinkraft.
 

Fyn:
Odense havn og kanal, åben drivis mellem 10 og 15 cm tyk små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.

Odense fjord, åben drivis mellem 10 og 15 cm tyk små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.

Svendborgsund østlige adgang, åbent vand, is mindre end 5 cm tyk små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.

Svendborg havn og sund, isfrit nyis mindre end 5 cm tyk tallerkenis. Skibsfart uhindret.

Svendborgsund vestlige adgang, åbent vand is mellem 5 til 10 cm tyk tallerkenis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
 
 
Sjælland:
Holbæk havn og fjord, fastis overvejende under  15 cm tyk jævn is. Sejlads vanskelig for stålskibe, der er svagt byggede eller skibe med ringe maskinkraft.

Frederikssund, havnen, fastis mellem 5 og 10 cm tyk. Sejlads uden isbryderassistance kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.

Fakse Ladeplads havn, tæt drivis mellem 5 og 10 cm tyk kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.

Fakse Ladeplads bugtens inderste del, isfrit under 5 cm tyk kvadderis. Skibsfart uhindret.

Karrebæksminde havn, tæt drivis mellem 5 og 10 cm tyk. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.

Karrebæksminde havn, tæt drivis mellem 10 og 15 cm tyk kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.

Karrebæksminde løbet til Næstved åben drivis mellem 10 og 15 cm tyk kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.

Skælskør havn og fjord, fastis mellem 5 og 10 cm tyk , smeltevandshuller. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
 
 
Lolland Falster:
Nykøbing Falster havn og sund, åben drivis mellem 10 og 15 cm tyk små isflager. Skibsfart uhindret.

Nykøbing Falster sundet nordefter, kompakt drivis mellem 10 og 15 cm tyk overlappende pakis. Sejlads vanskelig for stålskibe, der er svagt byggede eller skibe med ringe maskinkraft.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Seks meldes døde
- Havn investerer og reducerer sin gæld
- Containerskib sejler bro ned
- Skibe, der transporterer offshore-personale, bliver omfattet af ny international sikkerhedsstandard
- Kli­ma­re­gu­le­ringen af den globale skibsfart tager små skridt fremad
- Transport-koncern fra Esbjerg havde fremgang på bundlinien
- Lavere efterspørgsel og overkapacitet påvirkede resultatet hos tysk transportkoncern
- Rederi-koncern med islandske rødder lancerer rute uden om Frankrig
- Toldstyrelsen opfordrer virksomheder til at forberede sig på nyt it-system til eksport
- 31-årig anholdt i sag om indsmugling af 300 kg kokain
- Havneatlas giver overblik over danske erhvervshavne
- Havn melder sig ind i erhvervsorganisation

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst