Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Svensk-tysk togoperatør blive tysk

Onsdag 21. februar 2018 kl: 15:07
Share  


Af: Redaktionen

Svensk-tysk togoperatør blive tysk

Den svenske togoperatør, Green Cargo, trækker sig ud af selskabet DB Cargo Scandinavia, som det svenske selskab ejer sammen med tyske DB Cargo. Årsagen er ifølge Green Cargo først og fremmest uenighed om prissætningen, men også forskellige opfattelser i forskellige spørgsmål

Green Cargo fremhæver, at selskabet satser på ‘get effektivitet og bedre kundeløsninger gennem Danmark.


- Vores mål er altid at hjælpe vores kunder med løsninger, der betyder omkostningseffektivitet, forbedret leveringskapacitet og reduceret klimapåvirkning. Vi ser gode muligheder for at udvikle vores internationale forretning med flere egne linjer mellem Europa og Skandinavien, siger Jan Kilström, der er administrerende direktør i Green Cargo.


Han peger på, at prisniveauet i det fælles selskab - DB Cargo Scandinavia - har gjort det vanskeligt at udvikle disse togforbindelser.


Green Cargo oplyser, at DB Cargo Scandinavia fortsat vil levere sine tjenester til Green Cargo i størstedelen af 2018. Green Cargo vil i perioden vurdere, hvordan selskabet fremover vil udføre sine transporter i Danmark.


- Green Cargo vil fortsat købe trafik hos DB Cargo Scandinavia, men det bliver som leverandør til Green Cargo. Ændringen i ejerforhold vil ikke påvirke vores kunders transportløsninger eller leverancer negativt. Disse vil fungere på samme måde eller med bedre kvalitet, påpeger Jan Kilström.


Om Green Cargo
  • Green Cargo kører 400 godstog hvert døgn i Sverige. Togene transporterer en godsmængde, der svarer til 10.000 lastbiltransporter på vejnettet. 
  • Green Cargo trafikerer 270 steder i Sverige og Norge. Med partnere når Green Cargo hele Europa. Green Cargo’s kunder har mulighed for at mærke deres transport med svenske Naturskyddsföreningens Bra Miljöval. 
  • Green Cargo ejes af den svenske stat. Koncernen har 1.900 medarbejdere og havde sidste år en årlig omsætning på 4,3 milliarder svenske kroner.




Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- EU-politikere vil hæve transportbudget betragteligt
- Færgerederier er tilfredse med dom over statsstøtten til Femern-forbindelsen
- EU-Domstolen har giver rederier ret i klage over støtte til Femern-forbindelsen
- Kombiterminalen på Esbjerg Havn har fået togbesøg
- Transportministre blev enige om rammerne for EU’s infrastrukturfond fra 2021
- Danmark får en ny togstation
- Betinget kontrakt på Femern-tunnelen er forlænget med et år
- Banedanmark flytter til Kalvebod Brygge
- Mere gods tager toget til og fra Hamburg
- Transportjuristerne skriver om kombineret godstransport og betydningen for cabotagekørsel
- Forhandlinger mellem DSB og Dansk Jernbaneforbund er afbrudt
- Arriva har ombygget 10 togsæt til det nye signalsystem

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst