Forsiden
      

Scania tager distributionsbilerne med i sin nye generation

Torsdag 7. december 2017 kl: 11:08
Af: Jesper Christensen

Scania tager distributionsbilerne med i sin nye generation

I sensommeren 2016 åbnede svenske Scania døren til “fødestuen” for at præsentere sin seneste generation af lastbiler. I første omgang var det lastbiler til langtur og tunge transporter. I dette efterår åbnede Scania så døren til en ny generation af entreprenørbiler - og her op til jul er det så distributionsbilerne og biler tilpasset bymiljøer i den nyeste generation, der bliver vist frem

Ligesom hos de ældre søskende i generationen er distributiosnbilerne i P-Serien blevet mere brændstofeffektive med deraf følgende lavere CO2-udslip. En ny syv-liters motor er egenvægten kommet lidt ned med større nyttelast tilfølge. Scania taler om brændstofbesparelser på op mod 10 procent med de nye distributionsbiler sammenlignet med biler fra den hidtidige P-Serie.


Scania’s designere har også haft fokus på chaufførkomfort og arbejdsmiljø - og sikkerhed for chaufførerne og de andre mennesker, der kommer i nærheden af en af de nye distributionsbiler.


Oversigtsforholdene fra førersødet er blevet optimeret - eksempelvis kan distributionsbilerne leveres med en ekstra rude i døren ind mod vejsiden - City Safe Window. Og generelt er førerhuset placeret lavt, hvilket i sig selv forbedrer oversigtsforholdene.


Når Scania taler om distributionbiler er det også værd at se på, hvad den nye generation kan tilbyde, på det mere specielle området med ekstra lavt byggede førerhuse. Her har den svenske producent sat L-Serien på programmet. L-Seriens førerhuse sidder lidt længere fremme og har dermed endnu gulv og dermed også laveresiddende førersæder. L-Førerhuset kan også leveres med en ekstra rude i døren ind mod vejsiden - City Safe Window. L-Førerhuset har også knælefunktion og en længere trin, end førerhusene i de andre lastbiler fra Scania.


Scania’s L-Serie henvender sig især til renovationsbranchen, men er i den nye generation også blevet endnu mere attraktiv for virksomheder, der først og fremmest kører i byområder med mange ind- og udstigninger i løbet af dagen - og med mange cyklister, fodgængere og mindre personbiler.































Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Fragtfirma medbringer truck til lasten
- Antallet af el-drevne lastbiler er stiger - antallet af gas-drevne ligger konstant
- Uforpligtende aftale skal se på udvikling af lastbilførerhus
- Tysk kapitalfond skal overtage tysk produkcent af specialkøretøjer
- Fire-akslet tip-trailer fra Hedensted er kommet til Løsning
- Tro flytter bjerge - Vognmand i Bjerge flytter med nye fire-akslet Volvo FM
- Overførselanhængeren blev hentet hjem på blokvogn

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst