Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Buspassagerer oplever servicen som bedre

Fredag 17. november 2017 kl: 10:51
Af: Redaktionen

Et to-dages kursus i service og et stærkere fokus på kundens oplevelser har givet resultat. Det viser den årlige undersøgelse af kundernes tilfredshed med trafikselskabet Sydtrafik, der står for den kollektive bustransport i Syd- og Sønderjylland. Ifølge undersøgelsen er klagerne over buschaufførerne er faldet, mens tilfredsheden med servicen er steget

Sydtrafik har i år sendt alle sine buschauffører på et to-dages kursus, hvor kundernes forventninger, god kundeservice og den rigtige indstilling blev vendt og drejet. 


- Vi har halveret antal af klager over chaufførerne i forhold til sidste år på samme tid. Og samtidig ser vi i dette års måling af tilfredshed, at chaufførerne scorer højere end nogensinde før, siger Lars Berg, der er direktør for Sydtrafik.


- Det beviser, at vi valgte rigtigt, da vi satsede på et kursus til alle chaufførerne. Chaufførerne kan nu vende en halvdårlig situation til en god, og det betyder rigtig meget for kunderne. Derfor er jeg glad for, at vi får et så positivt resultat, selvom alle chauffører ikke har gennemført kurset endnu, siger direktøren videre.


Den generelle tilfredshed er fortsat høj
Sydtrafik kan også glæde sig over, at kunderne fortsat er godt tilfredse med deres bustur. Over de sidste fem år svarer mellem 88 og 90 procent af kunderne, at de er enten tilfredse eller meget tilfredse med deres bustur. Men der er dog sket et lille fald i 2017.
 

- Vi har set fremgang over de seneste fem år, men i år tager vi så et lillebitte dyk. Vi ligger dog stadig ret stabilt på en stor andel tilfredse kunder, og det kan jeg kun glæde mig over, siger Jette Lauridsen, der er afdelingschef i Kunde og Marked hos Sydtrafik.


- Vi er ambitiøse, og vi vil gerne gå forrest i kampen for offentlig transport, som fokuserer på kunderne. Derfor har vi fortsat et mål om at øge kundernes tilfredshed til 92 procent, tilføjer hun.
 

Ser man generelt på tilfredsheden med Sydtrafik, så er der nogen områder, hvor Sydtrafik ikke direkte kan ændre på tingene, og andre hvor de kan. Flere afgange og kortere ture, som er topscorere på ønskede ændringer, afhænger af kommunernes økonomi og prioritering, mens forsinkelser og chaufførens adfærd er noget, som Sydtrafik selv påvirker. Derfor holder Sydtrafik fortsat fokus på netop de områder.


- Chaufførerne er et eksempel på, at vi kan forbedre os direkte. Et andet eksempel er forsinkelserne, som vi kan mindske, når vi justerer køreplanerne. Og ved en forsinkelse er information meget ofte det vigtigste. Det forbedrer vi i 2018, når vi opsætter infotavler på centrale steder med realtid, som viser præcis, hvornår bussen kommer frem, siger Jette Lauridsen og tilføjer:


- Realtidstavlerne kan vi også bruge i samarbejde med kommunerne og regionen til at sikre den rette mængde køretid.
 
 



Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Mangel på mekanikere og reservedele påvirker togdriften i det sydlige Jylland
- Refusion af flybilletter kunne ske via passagerernes rejseagent
- Antallet af togrejser steg i årets første to måneder
- Passagerer tilbage til busser og tog er emnet på høring på Christiansborg
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Tur i pirattaxi på få kilometer kostede en del tusinde kroner
- Fredag 12. marts 2024 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Rutesektor har fået ny næstformand
- 32 kilometer spor skal bane vejen for hurtigere tog på Lolland
- Nye løsninger skal få flere passagerer i den kollektive trafik
- Fremtidens kollektive transport er kommet tættere på i Nordjylland
- Regionale buslinier i Hovedstaden skifter til el-drift

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst