Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Scania tager mere gas med i tanken

Onsdag 8. november 2017 kl: 11:51
Af: Redaktionen

Scania’s busser og buschassiser kan nu leveres med en CNG-tank, der har plads til op til 1.875 liter. Det er 10 procent mere end den hidtidige maksimale tankkapacitet. På trods af den større kapacitet er de nye gastanke, der er fremstillet i komposit-materiale af kulfiber, lettere end de gamle, hvilket giver mulighed for at øge passagerkapaciteten

- Byer og regioner i hele verden gør i stigende grad en indsats for at begrænse forurening og reducere CO-emissioner. Skiftet til gas-drift på busser er et attraktivt alternativ, der ikke bare reducerer emissioner, men også støj, siger Karin Rådström, der er Head of Buses and Coaches hos Scania.


I takt med at byerne vokser med større forstæder, skal pendlerene bevæge sig over længere afstande. Rent faktisk forbruger bustransporten i forstæderne tre gange så meget brændstof som transporten i bykernerne. Med de nye gastanke får Scania Citywide Low Floor og Scania Citywide Low Entry med 1.575 liter tanke en rækkevidde på omkring 400-450 kilometer, afhængigt af trafikforhold, topografi og gasbrændstofkvalitet. De største tanke på 1.875 liter er primært forbeholdt ledbusser, der kan opnå en rækkevidde på 600-700 kilometer, også afhængigt af trafik og brændstofkvalitet.


- Operatørerne kan regne med, at de vil have tilstrækkeligt med brændstof til transportopgaven uden, at der er behov for genopfyldning, siger Håkan Björk, der er direktør i Strategic Sales & Key Account Management.


Til buschassiser tilbyder Scania tanke med volumen på 1.260, 1.575 og 1.875 liter. Disse tanke fås også til Scania Citywide Low Floor og Scania Citywide Low Entry, Scania Citywide Low Entry Suburban samt Scania Interlink Low Decker.


CNG-tankene af type 4 indeholder ikke metal i det strukturelle design. De består af en plastikbeholder, der er pakket ind i kulfiber og dækket med en resin-belægning. Som følge heraf er type 4 CNG-tanke meget lette, og takket være den meget tynde væg har de større kapacitet sammenlignet med andre typer af CNG-tanke med tilsvarende dimensioner. 




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Mangel på mekanikere og reservedele påvirker togdriften i det sydlige Jylland
- Refusion af flybilletter kunne ske via passagerernes rejseagent
- Antallet af togrejser steg i årets første to måneder
- Passagerer tilbage til busser og tog er emnet på høring på Christiansborg
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Tur i pirattaxi på få kilometer kostede en del tusinde kroner
- Fredag 12. marts 2024 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Rutesektor har fået ny næstformand
- 32 kilometer spor skal bane vejen for hurtigere tog på Lolland
- Nye løsninger skal få flere passagerer i den kollektive trafik
- Fremtidens kollektive transport er kommet tættere på i Nordjylland
- Regionale buslinier i Hovedstaden skifter til el-drift

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst